Toshiba HDD maakt wel contact maar verder..........

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb een Toshiba HDD van 1Tb, sinds kort maakt hij alleen nog maar contact (het bekende Windows tingeltje)
Verder hoor ik de schijf wel draaien. En ik hoor de kop? zich 1 maal verplaatsen.

Maar verder zie ik niets op schijfbeheer van die schijf.

Wat zou dit kunnen wezen ?

MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Kennelijk heb je dat ding een keer niet goed afgesloten.

Wanneer een externe harde schijf opeens niet meer door Windows wordt herkend, kan dat meerdere oorzaken hebben. De schijf zelf kan kapot zijn maar de mogelijkheid bestaat ook dat het aan de USB verbindingskabel tussen de schijf en de computer ligt of aan de USB ingangen van jou computer. Controleer dmv een USB stick of de ingangen op je computer.

[FONT=&quot]Ga met de muisaanwijzer op de startknop staan, klik rechts met je muis, kies voor schijfbeheer, lukt dat niet?[/FONT]

Hier kun je nog wat dingetjes proberen KLik.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Dat wordt geen bier vandaag.
Ik vermoed dat die Toshiba-HDD van 1Tb is overleden.
 
Mss was de laatste wil van Toshiba juist dat je wel dat biertje mag drinken.... mar ja... je weet het niet zeker.... :rolleyes:

Hopelijk had je bakcups... dat hoor je zeker.... wel te weten.. .:d
 
Hallo mensen,

Ja, ik heb er wel backups van, maar ik ben gewoon opslagruimte kwijt en dat krijg ik niet terug met een backup
 
Als je nog wat terug wilt krijgen van de schijf... check op de website van de fabriaknt of nog fabrieksgarantie opzit.

Ja.. meteen RMA aanvragen. (want mss zo afgelopen..)

Neen, tja pech of ouderdom van de schijf? Actie: een nieuwe kopen of had je een andere suggestie? Zoja, welke dan?
 
Hallo

Ik vraag mij af ....

2.5" .. 3.5" ???

Is deze h.d.d. reeds zonder u.s.b. "enclosure" aangesloten op een p.c. ???

Gok , dat deze in een u.s.b. casing zit door --> "sinds kort maakt hij alleen nog maar contact (het bekende Windows tingeltje)".

Wat weet "crystaldiskinfo" u te vertellen ..??

Zoals je ziet ... meer vragen , dan de door u nuttige geleverde info ...

Vindt ik toch vreemd , voor een "Senior Member" die intussen toch de klappen van de zweep zou moeten kennen ....


Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo VDK_P

Het is een Interne 3.5" schijf

En dat Tinkeltje is van Windows: "Apparaat is verbonden"

Omdat het een interne schijf is, is het dus niet een u.s.b. "enclosure"

En ik heb hem zelf kapot gemaakt, door "effe te snel" met de hand de schijf vast te pakken, waarbij ik op de PCB kwam met m'n hand terwijl hij nog aangesloten was. Stom, Stom, Stom

Nu maakt de schijf dus nog wel verbinding met de computer en ook draait de schijf nog wel (kun je horen) maar in geen programma kan ik deze schijf meer ontdekken (Schijfbeheer, DiskInfo, MiniTool Partion Wizard Professional, of Data LifeGuard van WD)

Dus ik heb zo'n donker bruin vermoeden, dat ie in de clicko kan.

Of weten jullie nog een mogelijkheid?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Hallo

"En ik heb hem zelf kapot gemaakt, door "effe te snel" met de hand de schijf vast te pakken, waarbij ik op de PCB kwam met m'n hand terwijl hij nog aangesloten was. Stom, Stom, Stom"

Door de printplaat aan te raken , kan deze niet sneuvelen.

Uiteraard dien je op te letten met statische elektriciteit , weet iedereen , maar zelfs al heb je hier uw voeten aan geveegd , zul je andere defekt symptomen hebben...

Je zult deze vermoedelijk hebben bewogen , gok ik , waardoor er head/platter kontakt is geweest ...


Peter
 
Jan ga er mee naar een winkel, nameten, doormeten. Niet geholpen dan Klikko. :d Dus toch een biertje in Volendam.
 
Je kunt sluiting maken vis handen, zeker als het over korte afstanden is en je geen schone handen hebt, maar er geleiding materiaal op je handen zit.
Als het draaiende gedeelte zelf het probleem is dat hoor je bijna altijd, dus VDK_P 's optie kan ook nog kloppen.

Voor handige mensen als het de PCB is: zoek op bij Ebay of je EXACT dezelfde PCB kunt kopen en OF dat het wel waard is....
Anders: Afvoeren naar de gemeentewerf....
 
Hallo Mensen

Het wordt: afvoeren naar de gemeente werf

Jammer, maar waar
 
Hallo

"En ik heb hem zelf kapot gemaakt, door "effe te snel" met de hand de schijf vast te pakken, waarbij ik op de PCB kwam met m'n hand terwijl hij nog aangesloten was. Stom, Stom, Stom"

Door de printplaat aan te raken , kan deze niet sneuvelen.

Uiteraard dien je op te letten met statische elektriciteit , weet iedereen , maar zelfs al heb je hier uw voeten aan geveegd , zul je andere defekt symptomen hebben...

Je zult deze vermoedelijk hebben bewogen , gok ik , waardoor er head/platter kontakt is geweest ...


Peter

Hallo Peter
Wat bedoel je precies met: "Je zult deze vermoedelijk hebben bewogen"
 
Dat de schijf fysiek in beweging is geweest en de leeskoppen niet in de parkeerstand hebben gestaan waardoor er, door de trilling van de beweging, contact is geweest tussen de leeskop en de platter waar de data op staat....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan