Kan niet naar opgegeven record gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

RDIE

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2013
Berichten
80
Hoi,
Ik heb een invoerformulier met leveranciers en tarieven. Het formulier is gebaseerd op een query die zijn gegevens haalt uit enkele (4) tabellen.
Invoeren en rapporteren werkt prima
Nu wil ik aan de query een apart tabelletje toevoegen met volumes. Dusdanig dat elk leverancier/tarief record met hetzelfde volume gaat rekenen.
Dus het volume voer ik 1 keer in en dan vindt voor elke record de berekening plaats.
Zodra ik de volume tabel in de query toevoeg echter kan ik via het invoerformulier geen records meer toevoegen.
Ik krijg dan de melding: "kan niet naar opgegeven record gaan"

Wat zie ik hier over het hoofd?
 
Ik heb geen idee wat je bedoelt; plaats een voorbeeldje zou ik zeggen.
 
In je eerste versie was de query "bewerkbaar" en door het toevoegen van je tabel niet meer. Outer - of inner joins niet goed gelegd misschien?
 
Het gokseizoen is geopend :D. Daarom vroeg ik om een bestandje.
 
Ik heb de query en het formulier opnieuw opgebouwd en nu werkt het perfect. Geen idee waarom het in eerste instantie niet werkte want de opbouw is hetzelfde. Zou het een foutje in access kunnen zijn ?
Enfin, probleem opgelost.
Dank voor de reacties.
 
Er kan wel eens iets fout gaan met een formulier, maar meestal pas als je iets essentieels aan je db hebt veranderd en er ‘residu’ van de oude omgeving blijft staan, waardoor een formulier dan helemaal niet meer werkt. In dat soort gevallen is weggooien en opnieuw maken de enige oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan