• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor ALS(VERT.ZOEKEN)

Status
Niet open voor verdere reacties.

AD1957

Verenigingslid
Lid geworden
27 feb 2016
Berichten
1.990
In het werkblad "begroting" kan ik via userform "klick" of handmatig codes ingeven.
In kolom 3 en kolom 5 wordt dan via de ALS(vert.zoek.... formule de gegevens opgehaald.
Wie helpt mij aan een vba code ipv. die formules in kolom 3 en 5.

Groet,
AlbertBekijk bijlage Begroting.xlsb
 
ik ben al een heel eind op weg met onderstaande code.
Alleen nog een probleem. Als ik de code in kolom 1 op blad "begroting" weghaal wordt
in kolom 2 de waarde uit cel B2 van de artikellijst geplaatst.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    
    If Target.Column = 1 Then
        Target.Offset(, 1).Value = Sheets("artikellijst").Columns(1).Find(Target.Value).Offset(, 6).Value 'artikelnummer
        Target.Offset(, 2).Value = Sheets("artikellijst").Columns(1).Find(Target.Value).Offset(, 1).Value 'omschrijving
        Target.Offset(, 4).Value = Sheets("artikellijst").Columns(1).Find(Target.Value).Offset(, 2).Value 'bruto prijs per stuk
       [B] Target.Offset(, 8).Value = Sheets("artikellijst").Columns(1).Find(Target.Value).Offset(, 4).Value 'netto prijs per stuk[/B]
        
    End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
probleem is opgelost door alle cellen in kolom B van het blad artikellijst tot aan het laatste
artikelnummer een waarde te geven. Logisch, maar toch lang moeten zoeken.

Nu nog op zoek naar een code om van de formules in kolom F,H,J, in het blad begroting af te komen.
Alle hulp is welkom.

Albert

Bekijk bijlage Begroting.xlsb
 
Ik zit op de IPad en kan geen xlsb openen.
Heb je al eens geprobeerd om de Formule op te nemen met de macro recorder?
Als het nodig is kun je met het opnemen de cel verwijzing absoluut maken. $A$3 b.v.b.
Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan