Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Domeinproblemen bij inloggen

  1. #1
    Giga Senior buick's avatar
    Geregistreerd
    6 september 2001
    Locatie
    Purmerend
    Afstand tot server
    ±105 km
    Vraag is niet opgelost

    Domeinproblemen bij inloggen

    Hallo,
    Ik had in het updatetopic al e.e.a. genoemd maar hier even een apart topic.
    Sinds de oktoberupdate verschijnt bij alle pc's die zich aanmelden op het netwerk de volgende melding:
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  srvprob.jpg
Bekeken: 11
Grootte:  42,7 KB

    User kan vervolgens zijn username/pass ingeven en systeem start dan verder, zij het dat het hele bureaublad gereset is.
    Echter bij iedere volgende inlog verschijnt dit scherm weer. Aanvinken van "Mijn referenties onthouden" heeft geen enkel effect.
    Ook de vast ingestelde shares worden niet meer automatisch gekoppeld.

    Iemand een tip hoe dit (voorlopig) op te lossen valt?

  2. #2
    Giga Senior buick's avatar
    Geregistreerd
    6 september 2001
    Locatie
    Purmerend
    Afstand tot server
    ±105 km
    Hier nog even wat aanvullingen. Sinds de 1803 update verschijnen de volgende fouten in de log:

    Deze computer kan geen beveiligde sessie met een domeincontroller in domein XXX starten om de volgende reden(en):
    U kunt niet worden aangemeld met deze referentie, omdat uw domein niet beschikbaar is. Zorg dat uw apparaat is verbonden met het netwerk van uw organisatie en probeer het opnieuw. Als u eerder bij dit apparaat bent aangemeld met een andere referentie, kunt u zich daarmee aanmelden.
    Dit leidt mogelijk tot authenticatieproblemen. Controleer of deze computer met het netwerk is verbonden. Raadpleeg de domeinadministrator wanneer het probleem blijft bestaan.
    Het groepsbeleid is niet verwerkt door een gebrek aan netwerkconnectiviteit met een domeincontroller. Dit kan een tijdelijke situatie zijn. Er wordt een bericht weergegeven wanneer er verbinding is gemaakt met de domeincontroller en het groepsbeleid is verwerkt. Als er na enkele uren nog geen bericht is weergegeven, neemt u contact op met de beheerder.
    Automatic device join pre-check tasks completed. The device can NOT be joined because a domain controller could not be located. The device must be connected to a network with connectivity to an Active Directory domain controller.
    Het systeem kan de A- of AAAA-hostbronrecords (RR's) niet registreren voor de netwerkadapter
    met de volgende instellingen:

    Adapternaam: {0A0CA117-0EC7-46B6-9EB7-6F52FC0F5DB2}
    Hostnaam DESKTOP-E3HB2HC
    Primair domeinachtervoegsel: XXX.local
    DNS-serverlijst:
    fd00::eadf:70ff:fea2:4817, 192.168.1.1, 8.8.8.8
    Update verzonden naar server: <?>
    IP-adres(sen):
    2001:981:2cf5:1:1cb3:984d:9006:3e2c, 192.168.1.22

    Het systeem kan deze RR's niet registreren omdat de DNS-server de updateaanvraag niet heeft verwerkt. De meest waarschijnlijke oorzaak hiervan is dat de DNS-server die als autoriteit optreedt en die de update-aanvraag moet verwerken, is vergrendeld omdat er een zoneoverdracht wordt uitgevoerd.

    U kunt proberen de DNS-registratie van de netwerkadapter en bijbehorende instellingen handmatig uit te voeren door op de opdrachtprompt de opdracht 'ipconfig /registerdns' in te voeren. Als het probleem blijft bestaan, dient u contact op te nemen met de systeembeheerder van de DNS-server of van het netwerk.

    Hopelijk heeft iemand een idee hoe dit te fixen want aan de kant van Microsoft (die deze update kennelijk heeft goedgekeurd voor het bedrijfsleven) blijft het angstvallig stil...

  3. #3
    Giga Senior buick's avatar
    Geregistreerd
    6 september 2001
    Locatie
    Purmerend
    Afstand tot server
    ±105 km
    Vooralsnog een (tijdelijke) oplossing gevonden door IPv6 uit te schakelen in alle "getroffen" pc's.
    Mensen kunnen nu weer inloggen.

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren