Een link verwijzen vanuit een frame naar een andere frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oddhunter

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2018
Berichten
24
Hallo,
Ben nu al een paar dagen aan het zoeken naar mijn probleem , maar kan de oplossing maar niet vinden.
Ik ben namelijk een site aan het maken met 2 frames
Een topframe en een mainframe
Nu heb ik in het topframe mijn menu gezet , ik wil dus wanneer men op de links klikken , dat deze getoond worden in het mainframe.
Maar dat lukt niet , weet niet waarom en kan het niet vinden.
Ik kan de website niet online zetten omdat ik nog geen hostingpakket heb , dus zal het proberen uit te leggen met de code die ik heb.
Dit is de code van van mijn index.html , waar dus de frameset in staat

<frameset rows = "22%,78%">
<frame name = "top" src ="Topframe.html" frameborder="0" bordercolor="#99eb00">
<frame name = "main" src ="main.html" frameborder="0" bordercolor="#99eb00">

dit wordt dus wel getoond , maar ik doe waarschijnlijk iets verkeerd want de links vanuit de topframe waar dus het menu in staat verwijzen niet naar de main.html (mainframe)


Dit is de code van de link die naar de mainpagina zou moeten verwijzen of kan dit niet?
Als ik op de link klik gaat deze open in een nieuw venster

<li><a href="PremiereLeague.htm" target="main.html">Premiere League</a></li>

Ik weet niet wat ik verkeerd doe, ik herrinner mij vroeger dat ik vanuit een frame via een link , iets kon tonen in een andere frame

kan iemand helpen
thx
 
Belangrijkste is dat het is opgelost. Dit zijn van die dingen waar je gemakkelijk overheen kijkt.
 
Frames, frames.... waarom nog frames? Is dat niet hopeloos uit de tijd? ;-)
Stap eens in de tijdmachine en verdiep je in HTML5. ;-)

Volgens blue velvet:
Why You Shouldn’t Use Frames

Search Engines Will Have Difficulty Indexing Your Website. Search engines have great difficulty indexing websites which use frames. In most cases, this means that only the home page is indexed. However, it might also mean that the internal frames may be indexed outside of the frameset. This results in visitors being directed to a page which lacks a navigation or footer.

There Are Better Alternatives. If the main reason that you want to use frames is to avoid having duplicate content on each page, such as a navigational menu, there are other methods to make this happen. These include Server Side Includes, Dynamic Coding (such as PHP or ASP), and CGI.

Visitors Will Have Trouble Bookmarking Pages. When visitors browse your website, they might find some interesting content and want to bookmark it. However, frames will not allow them to do this properly. Because the user is always within the frameset element, they will be able to bookmark the frameset, but not the individual page that they want.

Internet Connection Speeds Are Faster. While using frames might have reduced load time in the past, internet connection speeds are now faster. In addition, there are now more efficient ways to code websites that further minimize the sizes of web pages and what your visitors actually need to download.

Oh ja, en ze zijn niet goed geschikt voor mobiel gebruik. Iets dat tegenwoordig behoorlijk gebruikelijk is, en wat ook beter bekend is onder de naam: Responsive Web Design
 
Laatst bewerkt:
"There Are Better Alternatives. " "Mijn" programmeur keurde frames idd af en raadde asp.net aan.
"Oh ja, en ze zijn niet goed geschikt voor mobiel gebruik. Iets dat tegenwoordig behoorlijk gebruikelijk is, en wat ook beter bekend is onder de naam: Responsive Web Design "
Ook niet onbelangrijk. Tot mijn ergernis "-) want ik internet alleen via desktop, zijn steeds meer websites op mobiel georiënteerd:
Volgens Google Analytics gebruikt 64 % van mijn (bescheiden) aantal bezoekers Android of IOS.
 
Alle browsers gebruiken html5. Framesets zijn "deprecated" en worden de laatste 10 jaar niet meer gebruikt in nieuwe websites. In html5 zijn ze zelfs verboden. Zie "not supported" onder Definition and Usage (klik) . De enige reden dat browsers nog framesets ondersteunen is vanwege hele oude websites die er nog zijn.

Behalve wat hierboven genoemd is zijn dit nog een paar nadelen.

Bookmarking van pagina's gaat niet op de goede manier.

Het lukt niet om een webpagina met frames in het juiste formaat goed op papier te printen.

Google indexeert slechts 1 frame en als je via Google op de pagina komt zie je alleen dat ene frame.
Hierdoor is er op frameset websites vaak geen menu meer zichtbaar omdat het menu-frame niet is geindexeerd door Google.

Het is simpel op te lossen. Je hebt een topframe en een mainframe.
Maak een lege pagina en zet daarin de head, body van topframe en body van mainframe. Dit is nu de index pagina geworden.

Noot: Als een frame een website toont die niet van jou is dan kan je die tonen in een <iframe> in de body (niet als frame dus).

Mijn advies: haal framesets eruit.
 
Laatst bewerkt:
Alle browsers gebruiken html5. Framesets zijn "deprecated" .... Zie "not supported" onder Definition and Usage (klik) . De enige reden dat browsers nog framesets ondersteunen is vanwege hele oude websites die er nog zijn.

... .

Het gebruik van frames is niet aangewezen , maar w3c is niet gelijk aan de standaart. Het is niet omdat er enkelen staan te roepen "Ik ben de standaart", dat zij dat ook zijn.

Deprecated ik heb geen weet van deprecated. (het is niet omdat google iets roept dat je dat ook moet geloven)Google heeft veel pluimen verloren (je kan het zien als een kale kip)

Een technologie is zo sterk als het geloof erin: dus als jij denkt frames te moeten gebruiken moet je dat gewoon doen als het te weinig nog gebruikt wordt zal het verdwijnen.
(net als de roepers die vinden dat tabel moet verdwijnen ... ?!?)

Let op ik gebruik frames als bescherming ( ik ga niet zeggen om kwaadwilligen niet te provoceren en of uit te dagen, je kan wel bedenken welk voordeel het bied).
Je moet wel weten dat je hierdoor meer connecties open legt .
 
Het gebruik van frames is niet aangewezen , maar w3c is niet gelijk aan de standaart. Het is niet omdat er enkelen staan te roepen "Ik ben de standaart", dat zij dat ook zijn.

Deprecated ik heb geen weet van deprecated. (het is niet omdat google iets roept dat je dat ook moet geloven)Google heeft veel pluimen verloren (je kan het zien als een kale kip)

Een technologie is zo sterk als het geloof erin: dus als jij denkt frames te moeten gebruiken moet je dat gewoon doen als het te weinig nog gebruikt wordt zal het verdwijnen.
(net als de roepers die vinden dat tabel moet verdwijnen ... ?!?)
Onsamenhangend verhaal. Richt je a.u.b. op een punt. Google heeft er niks mee te maken.
Let op ik gebruik frames als bescherming ( ik ga niet zeggen om kwaadwilligen niet te provoceren en of uit te dagen, je kan wel bedenken welk voordeel het bied).
Je moet wel weten dat je hierdoor meer connecties open legt .
Bescherming? Je bedoelt "security through obscurity" ?
 
Het gebruik van frames is niet aangewezen , maar w3c is niet gelijk aan de standaart.
Html4 is allang opgevolgd door xhtml en door html5. Bij een frameset moet de oude "HTML 4.01 Frameset" doctype worden gebruikt en die is outdated. Een frameset mag niet gebruikt worden in een html5 pagina waarin de <!doctype html> moet worden opgenomen.

Deprecated ik heb geen weet van deprecated. (het is niet omdat google iets roept dat je dat ook moet geloven)
Google roept niets. De html5 standaard wel. Zoek eens via Google een website op die met frames is gemaakt, je krijgt dan een incomplete pagina te zien!

net als de roepers die vinden dat tabel moet verdwijnen
De <table>zal wel blijven. Een tabel is alleen bedoeld als echte tabel (het woord zegt het al) en niet voor een pagina structuur.
Voor een pagina sturctuur zijn er moderne technieken zoals flex.

Let op ik gebruik frames als bescherming
Huh, bescherming?? Html is een eenvoudige "wat komt waar in de flow" taal, niets meer, niets minder.
 
Laatst bewerkt:
Onsamenhangend verhaal. Richt je a.u.b. op een punt. Google heeft er niks mee te maken.

Bescherming? Je bedoelt "security through obscurity" ?

Ik had niets anders verwacht als opmerking van u .Had u het niet, ooit over 'geen engels het is een nederlands forum' ;).
nee google heeft er echt niets mee te maken, zij zijn de drijvende kracht achter "het niet gebruiken van frames" ...
O nee ze verplichten je ook niet hun voorwaarden te trusten: als een leraar/prof klasroom gebruikt(u vindt dit normaal, ik zie dat als chantage).
Dus de poster is vrij van frames te gebruiken en daar wil ik een punt van maken (ook al is dat niet de norm die ts gebruikt , maar ik vind wel dat het moet worden gezegt dat het bestaat).
 
google heeft er echt niets mee te maken, zij zijn de drijvende kracht achter "het niet gebruiken van frames"
In #4 en #6 zijn uitgebreid alle nadelen al genoemd die frames in elke browser veroorzaken, niet alleen in Chrome maar ook in Edge, Firefox, Opera, Safari, enz.

ze verplichten je ook niet hun voorwaarden te trusten: als een leraar/prof klasroom gebruikt (u vindt dit normaal, ik zie dat als chantage).
Ter vergelijking. In elke webwinkel waar je iets koopt ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden. Het lijkt mij sterk dat je die bij elk bedrijf helemaal gaat lezen. Iedereen zet een vinkje en drukt op de knop Betalen.

Dus de poster is vrij van frames te gebruiken
Mee eens. Advies om dit niet te doen is gratis en voor niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan