asd bestanden openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
door het automatisch opstarten van een office-upgrade zijn een aantal openstaande bestanden die ik nog niet eerder had opgeslagen, verloren gegaan. ik vond ze terug als .asd-bestanden maar niet op de plek waar ze normaliter terecht zouden hebben moeten komen. autoherstel via Word2016 zit er dus niet in.
hoe kan ik deze asd-bestanden alsnog openen?
 
over asd-bestand.JPG

als ik op openen klik, komt er een kopie (denk ik, geen idee) onderaan het venster. ik heb geen keus, ik kan alleen maar openen, niet aangeven met welk programma.
 
Als je met <Shift>+rechtsklik op het bestand klikt, kun je kiezen met welke applicatie ze moeten worden geopend. Daar kun je Word pakken. Of je kijkt in de instellingen van Word waar de Autoherstelbestanden worden opgeslagen, en je verplaatst ze daar naar toe (of de instelling verplaatsen, kan natuurlijk ook). En dan Word opnieuw opstarten.
 
het is weer in orde! Dank je wel Ed en Octafish
 
Hoe heb je het opgelost? Altijd handig om dat te vermelden voor toekomstige lezers die met hetzelfde zitten en dan hopen in jouw vraag een bruikbare oplossing te vinden. Die bestaat nu dus uit: jou een mailtje sturen :).
 
het probleem loste zich op toen ik op gegeven moment besloot om Word maar af te sluiten. Toen ik weer opstartte, kwam de lijst van niet afgesloten documenten rechts weer te voorschijn. Zoeken via de zoekpaden leverde niet het gewenste resultaat op. ze stonden dus niet in op de plek waar ze volgens Word hadden moeten staan, enkele ervan vond ik terug in Downloads.
hopelijk kun je hier iets mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan