• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken tussen 2 data

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbertrik

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
154
Goedemiddag,

Voor een excel overzicht moet ik een bepaalde datum zoeken tussen 2 data.

Ik heb momenteel en lijst bestaande uit 3 kolommen

Begindatum - Einddatum - Activiteit

Nu zoek ik een formule die als ik hem door de lijst laat zoeken op een bepaalde datum dat hij gaat zoeken of deze datum tussen de begin en einddatum ligt en mij in de cel dan de desbetreffende activiteit laat zien.

Alvast Bedankt voor de input
Bertrik Smit
 
Alstublieft:
Code:
=INDEX([COLOR="#FF0000"][verwijzing naar kolom met activiteiten][/COLOR];SOMPRODUCT(([COLOR="#FF0000"][lijst met einddatums][/COLOR]>[COLOR="#FF0000"][de verwijzing naar je "bepaalde datum"][/COLOR])*([COLOR="#FF0000"][lijst met begindatums][/COLOR]<[COLOR="#FF0000"][de verwijzing naar je "bepaalde datum"][/COLOR])*RIJ([COLOR="#FF0000"][beginrij:eindrij van de lijst][/COLOR])))
Alle rode zaken hadden meteen ingevuld kunnen worden als je een voorbeeldje bij een vraag plaatst... Is er altijd een activiteit bij een datum? Kunnen er meerdere activiteiten horen bij 1 datum? Wat moet er gebeuren als er niets gevonden wordt?

Alternatief is een filter boven de lijst.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan