nieuwe laptop of oude apk en schoonmaken en ssd erin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
136
Mijn huidige asus laptop is denk ik al zo'n 5 jaar oud en vooral met opstarten wat langzaam. Oorspronkelijk met windows 7 of 8 maar nu met windows 10. Een tijd terug had ik zwarte blokken op het scherm maar dat is weer weg (dankzij windows update?). Ik overweeg een nieuwe maar anderzijds vind ik het ook zonde. Ik doe regelmatig een digitaal schoonmaakbeurtje met ccleaner maar daar blijft het bij.
Ik gebruik de laptop voor office en internet.
De laptop zelf kan ook wel een fysiek schoonmaakbeurtje gebruiken, vooral toetsenbord. Als ik naar nieuwe kijk van rond 400/500 euro dan ga ik er met de specs niet super op vooruit. Daarom overweeg ik een upgrade: de Asus door de wasstraat, apk en ram geheugen uitbreiden(?) en ssd erin. Dat is goedkoper denk ik dan een nieuwe laptop. Maar is het dat ook waard? wat vinden jullie?

specs huidige laptop:
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Pentium B950 @ 2.10GHz 59 °C
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
4,00GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK Computer Inc. K54L (CPU 1)
Graphics
Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz)
Intel HD Graphics (ASUStek Computer Inc)
Storage
465GB Hitachi HTS547550A9E384 (SATA ) 39 °C
Optical Drives
Slimtype DVD A DS8A5SH
Audio
Realtek High Definition Audio
 
Ik heb je vraag verzet naar de laptop sectie aangezien je vraag hierover gaat.
 
de Asus door de wasstraat, apk en ram geheugen uitbreiden(?) en ssd erin. Dat is goedkoper denk ik dan een nieuwe laptop. Maar is het dat ook waard? wat vinden jullie?
Heb niet het idee dat je er wijzer van wordt wat wij er van vinden. De een zal je iets anders adviseren dan een andere.

Je zou deze laptop nog vele jaren kunnen gebruiken met deze specs als je bijv. geen Windows meer neemt maar Linux.
Ondertussen kan je sparen voor een nieuwe.

Dat zou ik doen, maar dat zou niet mijn voorganger willen.

Overigens is het advies van mijn voorganger ook niet slecht; ik heb ooit voor de helpmij een artikel geschreven waarin ik een caddy met HDD zet in mijn Acer. Wellicht eens lezen? Je vind hem hier: https://linuxmintsteunpunt.wordpress.com/artikelen-en-handleidingen/ en dan nummer 2.
 
ik heb een nieuwe gekocht.
kleiner, lichter en sneller
hp 14-bp061nd
waarschijnlijk een uitlopend model en ergens nog goedkoop kunnen vinden.
 
Die is in elk geval een heel stuk sneller als die oude, redelijk kansloze met die Pentium-processor.
Slimme zet, dat je er lang en veel plezier aan mag beleven..:thumb:
 
Wel jammer dat je nooit hebt gereageerd op onze reacties. We doen ons best om iemand te helpen, allemaal vrijwillig.
En dan reageert de topicstarter niet, en opeens heeft hij een nieuwe.

Maar wel veel plezier met je nieuwe aanwinst.
 
hoi Femke68,
er waren twee reacties en met de afweging van de antwoorden en mijn eigen onderzoek heb ik mijn conclusie met jullie gedeeld.
groet,
muman2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan