• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

APK Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Berichten
738
Beste medeforummers,

een vraag, die voor jullie misschien eenvoudig is.

Ik heb, met jullie hulp, een APK formulier in elkaar geknutseld.
Dit werkt prima, maar in textbox12 zou ik graag het resultaat willen zien, wat in de listbox wel te zien is, namelijk
het kenteken van de auto die het eerst weer aan de beurt is. Dit kenteken heb ik verkregen middels de formule in kolom L van het APKBLAD.
Overigens werkt deze formule alleen op deze manier in een tabel. Gewoon ontdekt door te proberen...
Misschien allemaal wat omslachtig, maar het resultaat in VBA en de listbox is prachtig.

Kortom: Ik zou graag willen dat het eerste kenteken dat aan de beurt is, altijd wordt gedisplayed in het Voorblad in b.v. cel G3 en in textbox12, zodat de heren monteurs altijd direct zien welke auto het eerst aan de beurt is. In de andere rijen wordt namelijk "ONWAAR" weergegeven, en in de listbox een 0.

Met vriendelijk dank,

Maarten
 

Bijlagen

  • APK.xlsb
    39,9 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Waarom sorteer je de tabel niet op datum?
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
 TextBox7.List = Split("Ja Nee")
  With Sheets("APKBLAD").ListObjects(1)
    .Range.Sort .Range.Cells(1, 9), 1, , , , , , xlYes
    ListBox1.List = .DataBodyRange.Value
  End With
  TextBox12 = ListBox1.List(1, 0)
End Sub
 
Dank je wel!!

Hoe eenvoudig kan het zijn...
En in cel G3 in het Voorblad de simpele verwijzing =APKBLAD!L2

Grandioos!!

Weer iets geleerd. Nu nog leren logisch te denken, maar dat heeft wat tijd nodig op mijn leeftijd...

Opa Maarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan