Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Formulier in Access (2016)

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2018
    Vraag is niet opgelost

    Arrow Formulier in Access (2016)

    Goedemorgen,

    Ik heb in Access 2016 een formulier gemaakt, die put uit meerdere tabellen. Echter, wanneer ik het formulier op de "form view" zet, zie ik geen enkele van mijn velden; alleen de afbeelding.

    Weet iemand hoe dit mogelijk is? Ik heb de eigenschappen al vergeleken met die van een ander formulier, maar ik zie geen verschil.

    Ik ben benieuwd of iemand dit probleem kan (helpen) oplossen.

  2. #2
    Senior Member JohanRVT's avatar
    Geregistreerd
    2 maart 2011
    Locatie
    Otegem
    Afstand tot server
    ±290 km
    Uw "bron" van uw formulier kan oa een query zijn van die verschillende tabellen? Als je die niet open krijgt of deze bevat geen gegevens dan zal uw formulier leeg zijn (tenzij je natuurlijk bij het laden van het formulier al een filter toepast op een of ander manier). Is eigenlijk beetje gissen tot je een voorbeeld probeert te zetten dat we kunnen bekijken.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2018

    Arrow

    Hartelijk dank voor de reactie.

    De bron van mijn formulier zijn meerdere tabellen. Ik heb ook een formulier, waarbij de bron één tabel is en daar zie ik in het formulier wel alle invoervelden. In het andere formulier dus niet.Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  MSACCESS_2018-10-12_10-07-52.png
Bekeken: 11
Grootte:  28,1 KB

  4. #4
    Als dit plaatje het database ontwerp weergeeft, trek ik de conclusie dat het een vreemd ontwerp is.

    Ik trek de conclusie dat de wens is:

    Er wordt een project uitgevoerd waarvoor wekelijks de werkzaamheden, het materiaal verbruik en de uren per medewerker vastgelegd worden.
    Ik kom uit op dit ontwerp.
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  DBrelaties.PNG
Bekeken: 7
Grootte:  16,8 KB

    Voor de artikelen en medewerkers komen er twee aparte aparte queries:
    Voor artikel:
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  QueryArtikel.PNG
Bekeken: 9
Grootte:  24,2 KB
    Met als resultaat:
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  ArtikelOut.PNG
Bekeken: 7
Grootte:  14,1 KB

    Voor de medewerkers een vergelijkbare query.

    Ik hoop dat dit helpt.
    Wouter Magré

  5. #5
    Tera Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    OctaFish's avatar
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Afstand tot server
    ±151 km
    Ik vind het ontwerp van Wout wel beter dan dat van TS, want dat ziet er inderdaad uit als een heel slecht genormaliseerde database (makkelijkste manier om dat te zien: herhalende identieke velden met identieke veldnaam met volgnummer; dat zou in een normale database niet voor mogen komen). Maar ook het ontwerp van Waut zou ik zelf zo nooit bouwen. Zonder te weten wat precies de bedoeling is van de db, is het overigens gissen naar hoe het ontwerp er wél uit zou moeten zien. Voorlopige conclusie: stoppen met je huidige opzet, en eerst terug naar de tekentafel.

    Sowieso moet je pas naar formulieren gaan kijken als het tabel ontwerp af is, en goed werkt. En ‘goed werken’ is dan: je kunt in alle tabellen en queries de juiste gegevens zien en invoeren, en de juiste informatie opvragen. Want een goed database ontwerp is nietzozeer bedoeld om van alles in een tabel te stoppen (dat kan met jouw ontwerp immers ook) maar om de juiste informatie er weer uit te halen .

    Normaal gesproken zou ik zeggen: post een voorbeeldje van je database. Dat lijkt me in dit geval dus wel handig voor ons om te controleren of we gelijk hebben, maar ik zou liever zien dat je eerst je database normaliseert met de juiste tabellen, en dat voorbeeld dan post. Als de vraag/probleem nog bestaat natuurlijk . (Denk eigenlijk van niet, want ik denk dat je probleem ook wordt veroorzaakt door de verkeerde structuur)
    Gebruik de QUOTE knop alleen als je iets wit citeren.
    Op deze pagina kun je zien hoe je met TAGS werkt.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2018
    Quote Origineel gepost door OctaFish Bekijk Bericht
    Ik vind het ontwerp van Wout wel beter dan dat van TS, want dat ziet er inderdaad uit als een heel slecht genormaliseerde database (makkelijkste manier om dat te zien: herhalende identieke velden met identieke veldnaam met volgnummer; dat zou in een normale database niet voor mogen komen). Maar ook het ontwerp van Waut zou ik zelf zo nooit bouwen. Zonder te weten wat precies de bedoeling is van de db, is het overigens gissen naar hoe het ontwerp er wél uit zou moeten zien. Voorlopige conclusie: stoppen met je huidige opzet, en eerst terug naar de tekentafel.

    Sowieso moet je pas naar formulieren gaan kijken als het tabel ontwerp af is, en goed werkt. En ‘goed werken’ is dan: je kunt in alle tabellen en queries de juiste gegevens zien en invoeren, en de juiste informatie opvragen. Want een goed database ontwerp is nietzozeer bedoeld om van alles in een tabel te stoppen (dat kan met jouw ontwerp immers ook) maar om de juiste informatie er weer uit te halen .

    Normaal gesproken zou ik zeggen: post een voorbeeldje van je database. Dat lijkt me in dit geval dus wel handig voor ons om te controleren of we gelijk hebben, maar ik zou liever zien dat je eerst je database normaliseert met de juiste tabellen, en dat voorbeeld dan post. Als de vraag/probleem nog bestaat natuurlijk . (Denk eigenlijk van niet, want ik denk dat je probleem ook wordt veroorzaakt door de verkeerde structuur)
    Ik snap je opmerking, maar de opzet van de database heb ik zo gemaakt vanwege het formulier. Ik had namelijk in de eerste tabel alles gezet, met als gevolg dat in het formulier ik, als ik iets invulde, dit terugzag in alle velden; het werd dus gewoon overgenomen. Wat ik wil is een database, waarin ik kan bijhouden wie welke extra werkzaamheden heeft uitgevoerd op een project. Daarbij komt, dat er dan ook bij moet komen te staan, wat er aan extra materiaal gebruikt is en wat de inkoopprijs ervan is. In bijgevoegde afbeelding is te zien hoe ik het in eerste instantie had op het formulier. Dit werkte in principe wel, maar wanneer ik een aantal invulde kwam dit aantal in alle vakken eronder ook terug.

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  MSACCESS_2018-10-15_05-53-43.png
Bekeken: 5
Grootte:  19,2 KB

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2018
    Voor de volledigheid; nu laten we mensen zaken op papier invullen (zie afbeelding). Dit kost teveel uitzoekwerk, waardoor ik op het idee kwam om e.e.a. in Access te zetten. Alleen is het gebruik van Access alweer even geleden...

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Capture.PNG
Bekeken: 4
Grootte:  13,3 KB

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren