E-book laten downloaden na bevestiging mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.674
Ik heb een wordpress site en wil e-books of iets anders aanbieden in de vorm van een download, met of zonder betaling.

Ik wil wel dat men eerst een mail krijgt waarin men het emailadres moeten bevestigen en dat ze daarna de downloadlink krijgen.
Dus, op een pagina kunnen zij zich aanmelden, dan krijgen ze een mail van mij (automatisch) die ze moeten bevestigen. Dan krijgen ze de downloadlink.

Of dat ze zich aanmelden en worden verwezen naar een pagina die schrijft:
Hartelijk dank voor je aanmelding, je hebt een email ontvangen in je email-inbox, wanneer je op bevestigen klikt ontvang je direct het e-book .....

Alleen snap ik even niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Ik gebruik het Contactform 7 maar heb ook Formidable.

Zo dus., maar dit is een voorbeeld.
16.jpg

Wie helpt?
 
Laatst bewerkt:
Wacht, ik denk dat ik het weet, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik heb ook Woocommerce en als ik dat e-book bij producten zet maar er voor zorg dat ze niet hoeven te betalen, maar wel moeten bestellen, dan kan ik een automatisch bericht laten maken die ze krijgen via de mail. Toch?
Of zoiets.


Hm....ik ga nadenken.
Wie er een ander goed idee heeft, laat het horen!
 
Laatst bewerkt:
Dit zit standaard in Prestashop maar dat is overkill voor dit denk ik. Makkelijker zijn OpenCart of WP/WooCommerce maar van deze 2 weet ik niet of je downloads als product kan aanbieden met een download linkje na betaling. Bij deze shops heb je betaalmodules bij verschillende payment providers (veilige betaling). Je kan dan kiezen welke betalingsvormen je wilt gebruiken: iDeal, Visa, enz, enz. Als payment provider gebruik ik Mollie (klik)

Wacht, ik denk dat ik het weet, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik heb ook Woocommerce en als ik dat e-book bij producten zet maar er voor zorg dat ze niet hoeven te betalen, maar wel moeten bestellen, dan kan ik een automatisch bericht laten maken die ze krijgen via de mail. Toch?
Oops, ik las dit niet. Dit is dé manier. Iemand moet bij bestellen altijd registreren en als WooCommerce "download producten" kent dan is het makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Thanx.
Ik heb het nu op een andere manier gedaan, namelijk met Contactform 7.
Als men deze invult (alleen email en naam) dan krijg men een mail automatisch met het volgende:
Hartelijk dank voor je aanmelding, wanneer je op onderstaande link klikt ontvang je direct het e-book.

Dan heb ik én bevestiging van de mail (daat gaat het om) en men kan het downloaden.

Kijk hoe ik het nu heb: https://www.praktijk-havayah.nl/download/ (dit is even om te laten zien hoe, nog niet in gebruik dus)

Uiteraard ga ik ook kijken naar wat jij me gestuurd heb, dat is namelijk best interessant.
Bedankt dus!
 
Heb je ook een guerrillamail e.d. beveiliging erin?
Wordt veel gebruikt om spam tegen te gaan tegen deze manier van mail adressen te verzamelen, ook al is het beleid bekend gemaakt via de privacy/voorwaarden pagina.
 
Ah, ik las te snel, er is geen betaalproces voor E-books. Ze zijn gratis te downloaden. Dan kan het inderdaad met een eenvoudig formulier.

Een guerrillamail mag binnenkort wettelijk niet meer. Ook de no-reply als afzender mag dan niet meer.
Simpel gezegd komt deze wet hier op neer: Een consument moet altijd kunnen antwoorden op emails die zij van bedrijven en organisaties ontvangen.
 
Een guerrillamail mag binnenkort wettelijk niet meer.
De verzender die vraagt om een e-book is toch vrij om elk mail adrex te gebruiken die hij/zij wilt tbv van maximale privacy, om niet afhankelijk te zijn van wat de ontvanger er mee doet?
Vermoedelijk zit je op een ander lijn? Vanuit het gezichtspunt van de ontvangende partij?
Als je een weblink hebt met officiële informatie (op wettelijke basis gestoeld, dus niet een blog met een visie van iemand, hoe mooi die visie ook is) zodat ik eea nog eens rustig na kan lezen hoe dat ik in elkaar zit als de zender guerrillamail gebruikt , ook goed.
De bescherming vanuit de verzender is anders dan de privacy regels op dit gebied van de ontvangende partij. Laten we dat goed uit elkaar houden.
 
Ik heb geen idee wat je met guerrillamail bedoeld Bron, maar ik las wel over opt-in en zo, met betrekking tot de avg wet.
https://www.marketingtermen.nl/begrip/opt-in

De double-opt-in is nog strenger https://www.marketingtermen.nl/begrip/dubbele-opt-in
en eigenlijk is dat dus wat ik wil.
de abonnee van een nieuwsbrief na de inschrijving via de website deze inschrijving nogmaals dient te bevestigen via een klik op een unieke link in een activatiemail.
In mijn geval het downloaden van een e-book of een handleiding.

Men wil het e-book gratis ontvangen, ze moeten het formulier invullen, krijgen dan een bevestigingsmail download.
Ik denk dat ik er nog niet ben met hoe ik het nu gedaan heb. (is nog niet in gebruik hoor, het is proberen)
 
Een Guerrilla Mail voorziening (naam is van hun afkomstig) kan je in Wordpress maken zodat het emailadres waarmee WooCommerce emails verstuurt regelmatig verandert.
Dit is binnenkort wettelijk niet meer toegestaan omdat de consument hierop niet kan antwoorden.

Single opt-in email: Bezoeker krijgt geen bevestiging per email.
Confirmed opt-in email: Bezoeker krijgt een "welkom" email.
Double opt-in email: Bezoeker krijgt een email met bevestigingslinkje. Dit is de juiste manier conform AVG om toestemming te vragen voor zaken die je hebt omschreven, bijv. nieuwsbrief.
 
Juist, en dat laatste wil ik dus.
Heb een verzoek gedaan van mijzelf naar mijzelf hahahaha, en ik kreeg deze mail terug toen ik het formulier had ingevuld:

Bericht inhoud:
graag!

Hartelijk dank voor je aanmelding, wanneer je op onderstaande link klikt ontvang je direct het e-book.
.........................................................................................
--
Deze e-mail is verzonden vanuit het contactformulier op Praktijk Havayah https://www.praktijk-havayah.nl

Kan dit dan of moet er nog een station tussen? Thats the question.
 
Ziet er goed uit :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan