Bestanden kunnen niet verwijderd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
246
Ik heb 2 bestanden op mijn computer staan die ik met geen mogelijkheid kan verwijderen. Ik heb Windows 10. Zou u mij misschien kunnen helpen ?
 
Waar staan de bestanden (onder welke hoofd- en submap) en wat is de volledige naam van deze bestanden?
Waarom moet ze verwijderd worden, er zijn bestanden die er bij horen of ze zijn gelockt zoals dat heet omdat er een programma draait die ze in gebruik heeft.
Is het bekend bij welk programma ze mogelijk horen?
 
Ik meestal ff vanaf een WinPE usb stick, dan hoef je die extra software nooit te installeren...
of de CMD als admin optie die al genoemd werd (werkt niet altijd).
Als je de CMD als admin optie te lastig vind om in te werken, dan kun je in het CMD als admin scherm het volgende type:
explorer
En dan start jouw Verkenner op in admin mode en dat is gebruiksvriendelijker.
Dat kun je in principe voor de meeste programma's zo doen, in dit geval dus voor de Verkennner.
 
Ik heb 1 bestand toch nog kunnen verwijderen, maar bij dat andere bestand krijg ik iedere keer de melding Kan item niet vinden, maar toch kan ik dat bestand niet verwijderen.
 
Zou je de vragen van #2 nog kunnen toelichten?
 
De melding is dat hij het item niet kan vinden. Maar waarom ik dan die map niet kan verwijderen begrijp ik niet.
 
is het een map met een normale naam?
 
Jawel. Als ik b.v. de naam wil veranderen, dan komt er weer een map bij die ik niet kan verwijderen.
 
Maar welke namen hebben die bestanden en mappen dan?
Scan je systeem eens met Malwarebytes ivm mogelijke besmetting.
 
Laatst bewerkt:
Nou... maar waar komen ze dan vandaan, in welke hoofdmap staan ze en waarom kunnen ze niet verwijderd worden.
Heeft de scan nog iets opgeleverd?
 
kun je niet een screenshot plaatsen.
Je wilt namelijk dat wij helpen maar je geeft eigenlijk geen antwoordt op de vragen.
Heb je al eens naar de eigenschap van de map gekeken.
 
open de verkenner en laat de inhoud van de c schijf zien, tenminste als daar de bestanden staan.
een prinsscreen, windows? zit er geen prtnscr knop op je toetsenbord.
zo ja deze een keer indrukken en dan eventueel met paint openen en bewerken zodat niet alle privé informatie beschikbaar voor ons worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan