Chrome op tablet meldt onveilige website

Status
Niet open voor verdere reacties.

island

Verenigingslid
Lid geworden
27 dec 2000
Berichten
70
Onlangs heb ik meerdere websites van mijzelf overgezet naar https.
Op mijn pc worden deze websites (voorzien van slotje) zowel in Firefox, Internet Explorer als Chrome netjes weergegeven.
Ook enkele online-scanners geven aan dat de websites veilig zijn.

Als ik echter Chrome op mijn tablet gebruik dan kunnen deze websites niet geopend worden vanwege een melding die aangeeft dat deze websites onveilig zijn.
Weet iemand wat daarvan de oorzaak kan zijn?
 
Dank voor de reacties.

Bij een kennis van mij verschijnt deze melding niet.
Ik vermoed dat het dus aan mijn tablet ligt.

De oorzaak heb ik nog niet gevonden en de aangeboden links hebben ook geen oplossing gebracht.
Misschien dat een Android-update iets aan de instellingen heeft veranderd.

Ik zal er niet meer teveel tijd aan besteden, omdat ik weet dat het bij anderen blijkbaar wel oké is en omdat ik sowieso van plan ben om binnenkort een nieuw tablet aan te schaffen.
 
Graag gedaan. En mocht het veranderen dan laat het weten. Thanks anyway. :D
 
Als je dat Chrome op die tablet er eens aftrapt en vervolgens de laatste versie download uit de app-store...blijft'ie dan met die melding komen..?
Bij het verwijderen ook de gebruikersgegevens weggooien....
 
Staat op NOS.nl
Kun je een link geven van een dergelijke website?

Als ik dat artikel lees, denk ik dat het gaat om een ordinaire geldkwestie.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbaar met mijn probleem dat ik een website had gemaakt voor iemand en deze was via Safari (appel) niet te bekijken.
Alle OSen en browsers wel, maar niet Safari.
Uiteindelijk is het gelukt maar bij de persoon van wie de website is, nog steeds niet.
Bleek dat zij haar appel al een tijd niet had geupdate, en dus met verouderde software zat.

Geen idee of ze inmiddels haar appel heeft geupdate en of het werkt, ik hoor haar er verder niet over dus ik denk dat het nu in orde is.

Dus het antwoord van Scrapheap lijkt mij wel iets om te testen. Of kijk eens bij de instellingen of er niet een grote update klaar staat maar dat je die nog niet hebt gedaan.
 
Wat ik mij dus afvraag in deze materie is dat als je 'websitebouwer' bent, dan niet moet voldoen aan een bepaalde standaard om een website online te mogen plaatsen. Zou er dan geen overkoepelende organisatie moeten komen die websites kan toetsen. Dit moet dan natuurlijk wel in Europees/wereldwijd verband. Wat je nu krijgt dat is dat iedere webbrowser kan gaan beoordelen of een website wel of niet aan zijn eigen regels voldoet. Kijk als je mij geen vergoeding hebt betaald dan laat ik jou website niet toe op mijn browser.

Mijn intuïtie zegt dat zoals nu gewerkt wordt door Firefox, Chrome e.a. webbrowers dit toch neerkomt op een ongewilde vorm van censuur.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me niet. Je moet je computer gewoon updaten wil je hem veilig houden, zowel in Windows, Appel en Linux.
Heeft verder m.i. niets met ongewilde censuur en vergoedingen te maken.

Je moet gewoon zorgen dat je apparaten up-to-date zijn. Je kijkt je auto toch ook na of er genoeg olie inzit. Anders kan je problemen krijgen onderweg.
 
Dus jij zegt dat de oorzaak dan een andere is, als in het artikel van de NOS. Daar heeft mijn inhoud van post 9 geen betrekking op. Alles up-to-date houden is natuurlijk belangrijk. Dat artikel van de NOS is dan maar het halve verhaal.

Ik blijf bij de inhoud van post 9 en zeg dat het huidige systeem niet deugt. Vraag me af waar Firefox en Google zich mee moeten bemoeien om te bepalen welke websites ze wel en niet doorgeven. Kijk als er een onafhankelijke organisatie is die zegt je moet een geldig certificaat hebben dan ligt het anders.

Google maakt certificaten aangeschaft door eigenaren ongeldig. Deze eigenaren hebben daar volgens mij vaak of in bepaalde gevallen voor betaald. Echter in dat artikel wordt daar ook niet over gesproken. Vraag me af of Joost Schellevis zijn eigen artikelen wel eens kritisch terug leest.
 
Laatst bewerkt:
De topicstarter heeft een probleem, dat proberen we op te lossen met tips.
De topicstarter heb ik niet meer gezien (15 okt. als laatste in #4). Ik neem aan dat het is opgelost.
Hoewel de tip van Scrapheap wel geprobeerd had kunnen worden, maar ook dat is niet gedaan.
Maar helaas is de topic niet op opgelost gezet.

Het artikel van de NOS heb ik gelezen en ja, als Google de standaard op scherp zet, heb je een probleem. Je moet zorgen dat alles op de website https is geworden. Je afbeeldingen (die worden nog weleens vergeten), en alles wat je hebt aangemaakt. Zorg voor beveiliging, zorg voor een goed certificaat en als je WP gebruikt, installeer daarbij Real simpel SSL.

Jouw discussie heeft verder niet veel met het probleem van de topicstarter van doen. Ik reageerde er wel op omdat ik het niet met jouw stelling eens ben, maar ik zal deze discussie niet verder voeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan