Kan geen HD vervangen,

Status
Niet open voor verdere reacties.

pincopallino

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Berichten
124
Tja. Ik heb diversen keer een HD vervangen bij laptops /desktop en voorzien van besturingssysteem. Wat ik nu zie heb ik nooit meegemaakt nl: Toshiba satelliet C-700-A-119. Windows 8. HD eruit gehaald een ander geformatteerd HD erin maar je krijgt de mededeling “check media “fout. In de bios wordt de HD herkent en de boot prioriteit staat op starten van dvd-station. Alles lijkt goed maar het werkt alleen als de origineel HD terugzet. Geprobeerd met ander HD nada. Het lijkt dat op een of een ander wijze de originele HD gecodeerd is waardoor geen ander HD accepteert. Weet iemand hier meer van..
 
Volgens de afspraken de volgende keer direct in post 1 vermelden en link plaatsen!
 
Typenummer klopt ook niet..
Zal waarschijnlijk de Toshiba satellite c70 D-A-119 zijn en geen c700...
Overigens duid niets erop dat deze UEFI / BIOS gelocked zou zijn...
 
Weinig verstand van, maar als je nu die oude migreert naar de nieuwe via een docking station dan worden vermoedelijk schijfhandtekeningen e.d. ook overgezet.
 
Weinig verstand van, maar als je nu die oude migreert naar de nieuwe via een docking station dan worden vermoedelijk schijfhandtekeningen e.d. ook overgezet.

Een docking station heb ik niet. Er zat Windows 8 op. Geinstalleerd W10 op de origineel schijf maar het blijft traag aldus de ssd. Nogmaals ik heb diversen keer een zo'actie gedaan zonder problemen. Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt mij niet.
 
Geinstalleerd W10 op de origineel schijf maar het blijft traag aldus de ssd.
Tja, met een AMD A4 APU als processor vind ik dat niet raar, die dingen zijn zelfs met een zweep nog niet vlot te krijgen....
Wat typenr. betreft: als je goed naar de 1e foto kijkt staat daar inderdaad C70 D en niet C700....

Zet de bootvolgorde met usb op 1 i.p.v. het dvd-station. op 2 de SSD, op 3 het dvd-station en als laatste de LAN.
Daarna ga je naar het scherm waar "Bootmode" staat...
Selecteer die en verander die in CMS boot en verander daarna "Security-boot" in "Legacy".

Druk op F10 ( Save & exit ) en herstart.
Zorg dat je een opstartbare usbstick met de Win 10 installatie-bestanden hebt aangesloten, die kun je maken m.b.v. het "hulpprogramma" op deze pagina.

Succes.
 
Tja, met een AMD A4 APU als processor vind ik dat niet raar, die dingen zijn zelfs met een zweep nog niet vlot te krijgen....
Wat typenr. betreft: als je goed naar de 1e foto kijkt staat daar inderdaad C70 D en niet C700....

Zet de bootvolgorde met usb op 1 i.p.v. het dvd-station. op 2 de SSD, op 3 het dvd-station en als laatste de LAN.
Daarna ga je naar het scherm waar "Bootmode" staat...
Selecteer die en verander die in CMS boot en verander daarna "Security-boot" in "Legacy".

Druk op F10 ( Save & exit ) en herstart.
Zorg dat je een opstartbare usbstick met de Win 10 installatie-bestanden hebt aangesloten, die kun je maken m.b.v. het "hulpprogramma" op deze pagina.

Succes.

Bedankt voor de moeite maar bij " Daarna ga je naar het scherm waar "Bootmode" staat...
Selecteer die en verander die in CMS boot en verander daarna "Security-boot" in "Legacy". "zijn niet te vinden zie foto "

20181015_1751012.jpg

20181015_1751192.jpg

20181015_1752012.jpg

20181015_1753012.jpg

20181015_1753572.jpg

20181015_1755052.jpg
 
Ik heb het gevonden= bij secure boot moest op disabled waardoor de UEFI wit werd ipv grijs = enter = keuze naar CMS. Door de tip van Scrapheap kon ik verder denken...dank je wel.
 
Als de pc voor de 1e keer opnieuw opstart tijdens de installatie moet je de usbstick eruit trekken als het scherm zwart wordt !
Doe je dat te laat dan begint de installatie weer opnieuw....
Vergeten dat erbij te vermelden..
Probleem lijkt opgelost, succes met afronden van de installatie :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan