Acronis True Image 2019 back up terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
613
Hi ik heb 2 maanden geleden ATI 2019 geïnstalleerd en heb al 2 image`s gemaakt.
Nu wil ik vandaag de 1e image terugzetten maar het komt niet voor in de lijst. De 2e ook niet.
Vorig image`s met ATI 2018 komen wel in de lijst voor en die komen wel tevoorschijn als ik ze selecteer.
Ik krijg de melding er zijn nog geen gegevens om te herstellen maar de back up is wel op een partitie.
En als ik de back-up wil toevoegen aan de lijst van deze computer wil het ook niet in de lijst.
Ik kan het wel selecteren in de verkenner maar het komt niet aan in de lijst.Screen Shot 10-15-18 at 08.49 AM.JPG

Enige oplossing hiervoor?


Met dank...….
 
Of is nu wel of niet op een lijst staat, mag niets uitmaken. Je zoekt het bestand op in Verkenner en opent/dubbelklikt er op en dan moet de herstelbrowser van ATI openen en moet je de image kunnen herstellen. Maar als dit een systeemkopie is, zal dit vanuit een herstelmedium moeten gebeuren. Booten met een recovery dvd of stick. Die heb je natuurlijk wel gemaakt.

Noteer de locatie/adres en datum van de kopie, want in een herstelomgeving kunnen schijfletters wisselen. Geef daarom de schijven ook altijd een naam.

Overigens zie ik op de afbeelding wel images staan. Vreemd dat Herstellen niet groot helemaal links staat. Zit die ook niet onder > Hulpprogramma's?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook met de recovery start up geprobeerd. En ook met de recovery dvd maar de image's gemaakt met ATI 2019 komen niet tevoorschijn als ik ze selecteer uit mijn verkenner. Ik hanteer dezelfde methode als bij ATI 2018 en daar mee lukte het wel. Ik weet niet misschien is de werkwijze verandert. Maar volgens de handleiding van ATI 2019 is het hetzelfde systeem. Als het niet lukt zet ik gewoon ATI 2018 terug.
 
Wat zijn die images dan in de middelste kolom? Wat gebeurd er als je naar de locatie van de image op de schijf zelf gaat en deze opent/dubbelklikt? Het is onwaarschijnlijk dat de werkwijze is veranderd. Inderdaad dan maar ATI 2018 installeren want je mag geen risico lopen en moet kunnen herstellen.
 
Wat zijn die images dan in de middelste kolom? Wat gebeurd er als je naar de locatie van de image op de schijf zelf gaat en deze opent/dubbelklikt? Het is onwaarschijnlijk dat de werkwijze is veranderd. Inderdaad dan maar ATI 2018 installeren want je mag geen risico lopen en moet kunnen herstellen.

Deze images zijn gemaakt met ATI 2018 en 2017. Als ik op een image klik in de verkenner gaat het gewoon open in de verkenner en zie ik de bestanden.
 
Als je in Windows Verkenner op dat bestand gaat staan en klikt of dubbelklikt dan opent zich niets, immers je staat op het bestand/image. Welke image/datum dat ook is, mag geen verschil maken. Natuurlijk kies je de laatste. Er moet een scherm geopend worden door ATI waarbij gevraagd wordt of je dit bestand wilt herstellen.

Als dat niet gebeurd is ATI een waardeloos programma. Ik kan het niet anders maken.

Dat principe is hetzelfde als je via booten naar de recovery media gaat. Daar worden de images aangeboden of je moet ze handmatig opzoeken (browsen op de pc), selecteren en herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Als je in Windows Verkenner op dat bestand gaat staan en klikt of dubbelklikt dan opent zich niets, immers je staat op het bestand/image. Welke image/datum dat ook is, mag geen verschil maken. Natuurlijk kies je de laatste. Er moet een scherm geopend worden door ATI waarbij gevraagd wordt of je dit bestand wilt herstellen.

Als dat niet gebeurd is ATI een waardeloos programma. Ik kan het niet anders maken.

Dat principe is hetzelfde als je via booten naar de recovery media gaat. Daar worden de images aangeboden of je moet ze handmatig opzoeken (browsen op de pc), selecteren en herstellen.

Ik heb ATI 2018 weer geïnstalleerd deze werkt perfect.
 
Mooi, dan blijf je die gebruiken. Boven alles dat die goed werkt.
 
Nog even gekeken naar ATI 2019 maar is betaalde software. Proefversie is mogelijk, maar ik heb daar niet veel zin in. Wel deze nog gevonden. Acronis True Image: adding a previously created backup to the backups list.
Maar bij jou moet toch meer aan de hand zijn geweest, want een back-upbestand moet je sowieso ook in een Windows map kunnen herstellen door te dubbelklikken. Kan ook zijn dat de installatie van ATI 2019 niet goed is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Nog even gekeken naar ATI 2019 maar is betaalde software. Proefversie is mogelijk, maar ik heb daar niet veel zin in. Wel deze nog gevonden. Acronis True Image: adding a previously created backup to the backups list.
Maar bij jou moet toch meer aan de hand zijn geweest, want een back-upbestand moet je sowieso ook in een Windows map kunnen herstellen door te dubbelklikken. Kan ook zijn dat de installatie van ATI 2019 niet goed is gegaan.

Okay bedankt. ik zal het nog 1 maal opnieuw installeren en kijken of het dan werkt. Zo niet gaat het in de prullenbak.
 
Denk de volgende keer bij een nieuw bericht dat je niet alles gaat quoten. Kijk zelf maar, mijn tekst staat direct boven de jouwe. Dus het is volkomen duidelijk waar jij een antwoord op geeft. Bij voorbaat dank.

Overigens dat principe van op het bestand gaan staan werkt dat dan wel in ATI 2018? Want als het daar ook niet werkt dan hoef je ATI 2019 niet weer te installeren.
 
Ik heb ATI 2019 opnieuw geinstalleerd en toen vroeg het of ik wilde updaten naar laatste versie.
Ik heb toen ja geklikt. Nu kan ik mijn oude images wel laden in de linkerkolom en komt het te voorschijn in de rechterkolom als ik erop dubbelklik.

Dus het werkt nu wel na de update maar toch ook een ander werkwijze dan 2018.

Maar in de verkenner gebeurt er nog steeds niets als je op een image tib. bestand dubbelklikt. ATI start van daar uit niet op alleen het bestand opent zich. In 2018 ook niet.
 
Onderstaand de oorzaak en de oplossing:

Zoals u misschien al weet, kunt u, als u Acronis True Image Disk Image heeft, dubbelklikken op uw TIB en deze zou zich moeten openen. Maar wat als uw software het bestand niet opent?

Probeer eerst met de rechtermuisknop op het bestand te klikken en "Openen met ..." te selecteren en selecteer Acronis True Image Disk Image in de vervolgkeuzelijst. Onderaan dit bestand altijd openen met... vinkje zetten.

Als dat niet werkt, ga dan naar de instellingen voor bestandskoppelingen van Windows en stel Acronis True Image Disk Image standaard in om TIB-bestanden te openen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik op de rechtermuisknop op het bestand klik met openen met …. en aan vink opent het tib bestand maar 1 keer met ATI en de 2e keer niet meer.

En bij de instellingen voor bestandskoppelingen komt .tib nergens voor zie bijlage.Screen Shot 10-19-18 at 10.58 PM.JPGScreen Shot 10-19-18 at 10.54 PM.JPG
 
Is er bij RMK > Openen met > Geen optie > Dit bestand altijd openen met aanvinken.
Kijk eens goed of deze opties niet onder de App-instelling zit.

Kijk eens even naar deze topic post 4.
 
Laatst bewerkt:
Bij RKM ook geen opties.
En via het context menu kan ik het wel aangeven om altijd met dit programma te openen en opent hij het wel maar om de 1 of andere reden onthoudt hij dat niet voor de volgende keer. En het blijft aangeven openen met verkenner. Hoe vaak ik het ook wijzig en opsla.kl 1.jpgkl 2.jpg
 
Ik zie dus twee opties afb 1 en 2 om te wijzigen en beide functioneren niet? Vreemd is dat afbeelding 1 niet klopt. Want als je Acronis selecteert /aanklikt en het vinkje staat goed > OK dan kan het bovenste daar nooit blijven staan. Windows Verkenner > Deze app blijven gebruiken. Zeer onlogisch en verwarrend. Ja, wat kan ik er verder nog aan doen? Windows 10 heb ik niet en ik heb geen zin om ATI 2019 te installeren. Ik werk met AOMEI en EaseUS Todo Back-up.
 
Okay bedankt voor de snelle reactie. Ik blijf het maar zo opstarten tot er een oplossing komt.
In ieder geval start het wel op en kan ik ermee werken via en omweg.:confused:
 
Als je ATI 2019 opstart moet je kunnen herstellen en ook via de recovery disk (dvd/usb-stick). Booten dan via deze disk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan