Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Ik werk met Mail in Windows 10.
Ik heb een hele reeks mappen toegevoegd om diverse emails naar die mappen te verplaatsen en zodoende te behouden. Ik stel vast dat die mappen er meestal nog steeds zijn maar dat de inhoud (emails) verdwenen zijn.
Doe ik iets verkeerd ?
 
Ik ben afgestapt van de mappen in een e-mailprogramma zelf. Maak gewoon mappen aan in Verkenner. Van de Inbox kopiëren, verplaatsen of slepen naar de map, klaar.
 
Ik probeerde dit, maar zowel slepen, verplaatsen of kopiëren lukt niet. Hoe krijg ik di dan in de verkenner ?
 
Mogelijk doe ik in de verkenner iets verkeerd bij het aanmaken van de mappen.
 
CTR + SHIFT + N = Nieuwe map in Verkenner maken

E-mail van de Inbox kopiëren, verplaatsen of slepen naar de nieuwe map.
 
Laatst bewerkt:
In mijn webmail vind ik alles terug.
Ik denk dat dit probleem enkel Windows (10) Mail zich voordoet.
Heb dit probleem nooit vastgesteld in Windows Live Mail, Outlook Expres o Thunderbird.
 
Gewoon toch de meest recente back gebruiken om mail terug te krijgen?
 
Dit pobleem is niet recent.
Denk niet dat dit de oplossing is...binnen twee dagen is de inhoud van de mappen toch weer spoorloss.
Bedankt, ik tracht het in het vervolg te doen langs webmail hier vind ik wel aales terug.

Heb nog steeds spijt dat WLM niet meer kan gebruikt worden...
 
Je moet er wel even bij blijven. Iedereen kan een nieuwe map aanmaken in Windows Verkenner. Dus die map heet Jansen. Nu krijg je een e-mail binnen van Jansen. Dan ga je naar de Postvak IN en rechtermuisknop pak je deze vast en sleept deze naar de map Jansen. Loslaten klaar. Kijk even onder eigenschappen welke extensie die e-mails hebben. Als bestanden uit Windows Verkenner mappan verdwijnen dan heb je een beveiligingsprobleem of zit je zelf te prutsen.

Ik gebruik nog steeds WLM. Werkt prima. Weet niet of die te downloaden is. En ondersteuning kan me niet schelen. Die is er toch al niet van Microsoft. Verbeterd, vernieuwd, nieuw recept en ga zo maar door. Het resulteert altijd in meer geld dokken en minder inhoud.
 
Laatst bewerkt:
Ik pruts niet en denk ook niet een veiligheidsprobleem te hebben.
Hierbij screenshot van Mail (Windows 10). En ik weet ook hoe een map te maken in de verkenner. Maar vind niet hoe ik van uit Mail naar de verkenner zou moeten overhevelen. Lukt doodeenvoudig niet.
Niet verplaatsen, niet schuiven en niet kopiëren.
Dit enkel ter info want ik hou het bij webmail.
Mail.jpg

WLM is niet meer te downloaden.
 
Prutsen en beveiligingsprobleem hebben betrekking op de handelingen binnen Windows 10 Verkenner. Ik heb nog niet meegemaakt dat daar zo bestanden verdwijnen.

Dan is duidelijk dat het aan de interface ligt binnen het mailprogramma en dat mailprogramma heb ik niet en kan daar niets nakijken, evenmin heb ik W10. Zou je graag helpen maar dat lukt dus niet. Ik heb gefaald.

Op deze pagina staat nog wel een download maar ik heb geen ervaring met deze pagina en download. De pagina is door Norton niet getest. Ik heb het bestand even gedownload en Norton geeft aan bestand is veilig en bestand wlsetup-nl ook gescand en is veilig. Meer kan ik niet doen. Heb gelezen dat WLM ook onder W10 werkt.

Groeten.
 
Laatst bewerkt:
Ik pruts niet en denk ook niet een veiligheidsprobleem te hebben.
Hierbij screenshot van Mail (Windows 10). En ik weet ook hoe een map te maken in de verkenner. Maar vind niet hoe ik van uit Mail naar de verkenner zou moeten overhevelen. Lukt doodeenvoudig niet.
Dat kan vaak alleen als sg of eml via experteren bij veel programma's.
Bij mij gaat slepen wle en dan heet een spam mail.... dus met eml....
☎ De beste deals van Tele2 _ Galaxy S6, J5 en iPhone 6s bij ons met 10% extra korting! _ Sim Only nergens goedkoper!.eml

WE.jpg

WLM is niet meer te downloaden.
Ik heb hem nog. NL versie zie plaatje. Ca 132 MB groot.
Ik gebruik hem voor Moviemaker en de Foto app die erin zit.
Niet voor de mail.
Draait probleemloos hier.
Het mail programma wordt niet mee onderhouden, houd er rekening mee (security).
Mijn programs stat geblokkeerd in de firewall, dus die komen niet naar buiten... maar met mail is dat lastig...
Laat het weten dan zet ik hem in een wetransfer mail of zo, PB met email adres dan graag.
 
Op mijn tweede Mini laptop (Asus) Windows 10 kon ik nog wel WLM installeren en die draait nog steeds (zonder problemen).
Maar op mij recentere Asus laptop (Windows 10) krijg ik WLM niet meer geïnstalleerd, vind trouwens ook de download niet meer die wordt aanvaard.

Ik herinner mij trouwens ook nog dat ik, enkele maanden geleden, op Helpmij het WLM probleem aankaartte en enkele reacties kreeg van "waarom nog met WLM willen werken...kies voor MAIL, beter en ondersteund"
Heb dus gekozen...en zit met de gebakken peren.

Een vriend van mij heeft hetzelfde probleem: emails die verdwijnen.
Bedankt voor jullie tijd en hulp.
 
Route99,

Wat is een wetransfer mail en hoe stuur ik mijn emailadres door ?

Senso,
de te klikken "pagina" vind ik niet in jouw antwoord op mijn pc , maar zie het wel op mijn smartphone doorkomen.
 
"waarom nog met WLM willen werken...kies voor MAIL, beter en ondersteund"
Heb dus gekozen...en zit met de gebakken peren.
Uiteindelijk ben je altijd zelf verantwoordelijk voor wat je doet. Het zijn wel altijd dezelfden die direct beginnen te roepen dat WLM niet meer wordt ondersteund.

Als ze nu van Postvak IN naar de opslagmappen gaan, kun je ze van daar dan ook niet slepen? De e-mails van mij hebben de extensie .eml
 
In Mail kan ik slepen of verplaatsen van Postvak In naar de map en eveneens terugzetten naar Post IN. Maar is uit die mappen dat ze regelmatig verdwijnen
Waar vind ik de extensie van de emails ?
 
Onder > Eigenschappen van een bestand. Weet je wel de locatie/adres waar ze opgeslagen worden?
 
Als ik deze link volg (maar weet niet of dit correct is C:\Users\<username>\AppData\Local\Comms\Unistore\data) zie ik dit: .dat.
 
Kijk hier eens even naar.

C:\Users\<username>\AppData\Local\Packages\, choose microsoft.windowscommunicationsapps, and open the folder \LocalState\Indexed\LiveComm. Find the "Mail" folder and open it. You will see those .EML files stored on that location.

Is wel een hidden folder/file dus eerst zichtbaar maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan