Switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

AA77

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
8
Al vele jaren heb ik met voldoening mijn site laten hosten door Roberto.
Schijnbaar is de firma failliet gegaan en heeft men mij( en waarschijnlijk) vele anderen gewoon ongevraagd over gezet naar ExactHost.nl. Aangezien mijn website met Studio Webdesign PRO5 is gemaakt kan men mij daar niet op een eenvoudige manier helpen bij aanpassingen en vernieuwingen. Eea moet overgezet worden naar Wordpress. Aangezien ik met Studio Webd. prettig werk heb ik daar weinig zin in.
Mijn vraag is of iemand een hosting firma kent die met Studio zonder meer kan werken zoals Roberto dat deed?
groetjes
AA77
 
Weinig kans op. De software is ondertussen 8 jaar oud. Wordpress, samen met 2 andere systemen, zijn de huidige de facto standaard voor hosting.

De geproduceerde CSS loopt 3 versies achter en de ondersteuning van andere systemen is ook verouderd.
 
Ik weet niet of dit pakket ook PHP-code produceert, wat ik eigenlijk wel verwacht. Maar gezien het product al behoorlijk oud is en er in de wereld van PHP de afgelopen jaren de nodige dingen veranderd zijn, lijkt mij het beste advies om het Webdesign Pro programma niet meer te gebruiken.

Het alternatief om met WordPress een website te bouwen wordt tegenwoordig vaak aangeraden. Grote kans dat je hiermee wel je website weer volledig moet opbouwen, maar met kopiëren-plakken werk moet dit voor een redelijke site met een paar pagina's wel te doen zijn.
 
Studio Webdesign Pro (SWP) is iets anders dan een CMS (Joomla, etc) of een Blog (Wordpress).
SWP is een grafisch webdesign programma waarin je met wysiwyg een volledige website kan bouwen en online zetten.
Wordpress (WP) daarentegen is een Content Mangement Systeem. In WP maak je geen websitedesign, daar zijn andere tools voor.

Ik denk dat je het websitedesign in de hoek van Adobe moet gaan zoeken (niet Adobe Muse). En als het design klaar is online zetten in Wordpress.
Deze combinatie wordt goed ondersteunt en heeft continuiteit. Ook kan je dan probleemloos gebruik maken van elke hosting provider.
Je zit wel aan een lange leercurve vast, afhankelijk van de functionaliteit die je nu op je website hebt.

Eventueel kan je kijken naar een Offline Wordpress Builder (meestal geen continuiteit). Hiermee kan je sneller aan de slag.

Wat is het linkje van de website?
 
Laatst bewerkt:
Alle moderators hartelijk dank voor deze eerste reaktie.

Aangezien ik niet de kennis in huis heb zoals jullie dat etaleren wil ik in het kort vertellen wat ik eigenlijk wil.
jullie weten wat ik had: een gewone hobby website (geen winkel) gemaakt met SWDPRO5 onder de hoede van Robertos Webhosting. Een top combinatie! Maar helaas hij kon het schijnbaar niet bolwerken. Zoiets zoek ik nu weer.
Mijn bestaande website kan eventueel over gezet worden naar een ander programma en het herstellen en aanvullen moet host-vriendelijk zijn.
Wie kan mij een top advies geven waar ik mee vooruit kan?
 
Wat je zoekt ga je niet vinden. De code die Studio Webdesign Pro zal wel behoorlijk oud zijn dat deze op de servers van tegenwoordig niet meer zal werken.
Ik denk dat je inderdaad, zoals @Bron zegt het beste naar Wordpress kan kijken, en alle informatie over moet zetten. Ik denk dat kopiërenen plakken nog het makkelijkste zal zijn om de content op te vullen. Verder kent Wordpress een grote schat aan gratis en betaalde layouts. Maar met de nodige ervaring kan je deze ook altijd (laten) maken.
 
Klik anders even op het websites linkje onderin dit bericht voor het contactformulier. Een oplossing wordt dan daarna hier weer gepost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan