Hoe hardware controleren bij aankoop tweedehands Macbook Pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFinder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Berichten
65
Zoals de titel al zegt, vroeg ik me af hoe ik bij aankoop van een tweedehands Macbook Pro kan controleren of er hardware problemen zijn.

En zijn er nog andere dingen waarop ik moet letten behalve hardware?
 
Die had ik ook al gelezen. ;) Blij om te zien dat ik op de goed weg zit.

Als er een nieuwe clean install gedaan is van Mac OS, gaat die Apple Hardware Test dan nog beschikbaar zijn?

Bedankt voor het antwoord.
 
Hallo

Controleer het toestel op visuele gebruikssporen ...

Een deftig behandeld toestel , zal er zo goed als nieuw uit zien.

Valpartijen laten ook duidelijke sporen na.

Controleer ook of het model dat je wilt aanschaffen berucht is om potentiele defekten (v.b. --> butterfly keyboard).

Koop geen te oud toestel , want bij apple is het als snel "vintage" ... (lees ... dit herstellen we niet ...)

Controleer de schroeven onderaan het toestel ... indien deze felle gebruikssporen vertonen , wil dit ook al veel zeggen ...

Mocht je zelf het onderhoud willen doen v/h toestel ... controleren of je aan de onderdelen kunt geraken , alsook de prijs controleren ... (v.b. ... de batterij)


Peter
 
Laatst bewerkt:
Toch blijft het lastig.... mijn zoon heeft een aantal MB Pro's gehad... zagen er na 1.5-2 jaar goed uit, maar gingen toch vaak stuk, vooral het moederbord (2x!) ...
Zit je buiten de garantie dan heb je mooi pech (vervalt ie bij verkoop?)

Heb je een link naar welke je wilt kopen, ik wel ff meekijken zover dat kan...

Er zijn wel wat testen die je kunt doen, neem de tijd... wil de verkoper dat niet... WEG WEZEN.....
https://smallbusiness.chron.com/diagnose-logic-board-issues-macbook-45917.html
https://support.apple.com/en-us/HT201257
https://www.techwalla.com/articles/diagnose-logic-board-issues-macbook
https://www.techwalla.com/articles/mac-signs-of-a-bad-logic-board
Enzovoort...

Mijn zoon is helemaal over naar Asus Zenbooks, hebben ook een strakke, dunne look en zijn licht, maar kosten heel veel minder dan een MB Pro.
Hij heeft hem nu 2.5 j en geen enkel probleem. Zover kwam hij met zijn MB's amper of niet....
Was een heeeeel groot Apple adept, wil er nu geen meer.

Kijk hier anders eens of er een interessante Zenbook tussen zit:


Of een MB Pro?

Maar als ik zo kijk heb je voor de prijs van een 2-4 jaar oude MP Pro een nieuwe Asus Zenbook.
 
Laatst bewerkt:
En? Wat is het geworden en wat was de prijs?
 
Heb een 'Late 2013' Apple MacBook Pro "Core i7" 2.0 15" op de kop kunnen tikken voor < €600 dus geen te slechte prijs denk ik. Mac2Sell waarde is €1300 ofzo Onzinnig imo.
 
Laatst bewerkt:
+1. :cool:

Hoeveel garantie kreeg je erbij?

PS: Mac2sell website ligt plat of zijn ze failliet?
 
Blij dat te horen. :)

Geen garantie want bij particulier gekocht. Ik hoop dat ik er 3 jaar verder mee kan. Dat is mijn verwachting.

Ik wilde niet te veel uitgeven, want als kapot is het waarschijnlijk voor de vuilbak bestemd aangezien repareren waarschijnlijk duurder is als een ander toestel.

M2S ligt inderdaad plat. Werkte een paar dagen geleden nog.
 
Laatst bewerkt:
3 jaar: ok nu kun je iig vooruit.
Als je voor 5 jaar vooruit gaan kies... dan zit je op het budget van een Zenbook met 2 of 3 jaar garantie.
Mijn zoon was 100% pro-Mac maar na 3 te snel versleten Macbook pro's vond het welletjes. Het werd hem gewoon te zijn... 3,5 jaar geleden was een instap MP met normale HD (geen SSD) nog steeds ca 1300 euro... met SSD zat je > 1500 euro.. Das toch 5-600 euro meer dan een Zenbook.
Hij is nu zo gewend aan Windows, hij wil niet meer terug. een paar handigheidjes mist ie wel maar heeft er toch zijn weg in gevonden.

Maar zoals geschreven: je kunt vooruit. En met wat geluk > 3 jaar...
Enjoy! :cool:
 
Jammer dat Apple zo achteruit gegaan is de laatste jaren. Zelf heb ik ongeveer 10 jaar kunnen doen met mijn 'Late 2008' MBP. Daar alleen 8GB ipv 2GB ram ingestoken een paar jaar terug.

Ja het is veel geld en was zelf ook enorm aan het twijfelen. Uiteindelijk toch 2dehands genomen voor beter beeld, geluid, bouwkwaliteit als een nieuwe laptop in dezelfde 'prijsrange'. En binnen 3 jaar herevalueer ik wel terug opnieuw, voor een Windows of Mac. Tegen dan zullen de specs van vandaag (waar je nog veel voor moet neertellen) wel verbleken dus win - win.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan