Hoe moet ik mijn BIOS updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthias2

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2017
Berichten
82
Hey allemaal, ik heb een nieuwe videokaart maar kan geen pci-e instellingen vinden in mijn bios alles klopt en moederbord en videokaart werken prima ook de stroomaansluiting is goed en iedereen zegt dat ik mijn bios moet updaten, ik heb er veel naar gegoogeld maar kon niks vinden kan iemand mij helpen?
 
Als alles goed werkt moet je er niets aan veranderen. Zeker het bios niet.
Heb je ook aan "iedereen" gevraagd waarom ze dat zeggen?
 
Aan 7 miljard mensen gevraagd, druk geweest.....

En welke PCI-e instellingen zouden dan in de bios moeten staan?
 
Als alles goed werkt moet je er niets aan veranderen. Zeker het bios niet.
Heb je ook aan "iedereen" gevraagd waarom ze dat zeggen?

Er werkt niks goed, de videokaart geeft geen beeld en die kan ik dus niet gebruiken
 
In post #1 zeg je dat alles prima werkt.
 
de hardware werkt gewoon en de videokaart werkt in een andere pc die wel een geupdate bios heeft
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Merk en type moederbord?
En je hebt wel beeld aan de onboard?

Zet dan in de bios bij de videokaart opties de IGP of uit en de PEG aan of beide aan als dat ook wil.

Heeft verder meestal niets met de bios zelf te maken.
 
Geen beeld op de onboard als videokaart erin zit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geen PEG of IGP instelling gevonden en hier zijn mijn moederbord gegevens:
Model: Aspire TC-605 (LGA1150)
Manufacturer: Acer
Brand: American Megatrends Inc.
Versie: P21-A4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Matthias2 het is niet nodig om via de quote knop te reageren je kunt gewoon de snel reageren knop gebruiken.
 
Ik kan wel foto's sturen van een paar schermen waarvan ikbniet zeker weet of het er iets mee te maken heeft
 
Kan ook b.v. onder de noemer "Primary Video" and "Onboard Graphics" staan, overigens.
Nergens de bios setup van dat ding te vinden.
 
Geen beeld op de onboard als videokaart erin zit

Zou normaal moeten zijn.
Als er een graka in een slot gestoken wordt, wordt in 99% van alle gevallen automatisch de onboard kaart uitgeschakeld.
Wat ik hier dan beproef is dat je dan alsnog je monitor op de onboard aansluiting hebt zitten. Dan heb je idd geen beeld.
 
Ik heb maar 1 dvi aansluiting op mijn monitor die ik gebruik voor de onboard, als ik de videokaart erin doe gebruik ik dezelfde kabel maar die stop ik dan dus in mijn videokaart in plaats van mijn onboard graphics card het zou dus moeten werken toch? Het is een gebruikte videokaart die wel werkt nog steeds in de originele pc maar niet in de mijne, ik heb nog 2 videokaarten en die werken ook niet terwijl ze gewoon wel in de originele pc werkte, Ik heb ook nog geprobeerd om ze in een andere pc te zetten waar ze alle 3 ook niet in werken ik ben echt ten einde raad, help? Ik heb ook nog nooit iets aangepast in de pc waar ik de videokaart in wil hebben dus het moederbord lijkt me niet kapot, de andere pc die ik dus gebruikte voor testen heeft een nieuw moederbord en daar werken ze dus ook niet in. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn???
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan is het toch handig om te weten om welke videokaart het gaat, dat vind ik niet terug in de topic.
Als ik het opgegeven moederbord op zoek, zie ik bij systeem info alleen hdmi en vga aansluiting op het moederbord bij de specs.
Maar er zijn meerdere uitvoeringen van dit model. Dus het blijft nog steeds koffiedik kijken.
 
Ik kan wel foto's sturen van een paar schermen waarvan ikbniet zeker weet of het er iets mee te maken heeft
Zet ze eens hier neer en bij de laatste moederborden die ik in mijn handen heb gehad werd er geen gebruik gemaakt van auto-sense voor de videokaart, die moest je echt eerst in de uefi instellen met de monitor aan de onboard, dan pas werkte de videokaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan