Router valt om de zoveel tijd weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Ik heb een Linksys-router die achter een Fritz-modem het draadloze netwerk verzorgt. Eens in de 1 à 2 weken valt de verbinding met de router weg. Als je vervolgens opnieuw gaat verbinden moet je het wachtwoord van het netwerk opnieuw invoeren, wat dan vervolgens onjuist blijkt. Soms is ook het hele netwerk niet meer zichtbaar. De router vervolgens opnieuw opstarten verhelpt het probleem eigenlijk altijd. Wat denken jullie, is het tijd voor een nieuwe router of is er iets anders aan de hand? De router is een jaar of 7 oud.
 
Ik zou na 7 jaar dit ding vervangen, als hij vormen van digitale dementie krijgt.
 
Idd, na zo 7-9 jaar is het beste er wel van af.
Mijn voor die tijd prima ASUS WL-500g leed daar ook aan.
Aangezien de beter betaalbare mesh er aan zit te komen, nu nog te duur...., heb ik een 2e handse Asus gekocht voor bijna 70 euro, een 68 type.

En: Nu werk ik nog 40 u/wk, tegen de tijd dat er een andere periode aan komt... kan ik altijd nog kijken er dan aan betaalbare mesh is.
Dat 68 type kan geupdate worden naar ai-mesh.

Op dit moment staan er wat 2e hands op Tweakers V&A, maar een stuk duurder dan ik er voor uit gegeven heb. Teveel, want het is toch ca 2014 technologie...
Je loopt hier wel veel minder risico dan op MP.... Ik heb prima ervaringen met de Tweakers...

Nieuw begint Asus bij ca 125 euro, waarbij ik de start van de kueze gemaakt heb op het 68 dat ik heb. Minder wil je immers niet hebben, immers als 4 jaar oude technologie.
Je kunt bij de prijs overzichten bij elk type zien wanneer die op de markt gekomen is.
Kijk verder of je nog andere opties wilt: USB schijf aansluiten, VOIP (telefoon), etc..
Loop alle vinkjes en specs goed na. Lees mogelijk reviews daar of elders ivm ervaringen/
Keuzes gemaakt (minimaal 2), download de handleidingen (echt doen!) en ga er ff goed doorheen of het je allemaal bevalt...
Er staan vaak veel plaatjes in en kijk of dat klopt met de specs aan genoemde opties ...
Tja, tis wat werk maar je koopt zo'n ding ook voor 7 jaar weer....
Of 2e hands... (de mijne was een paar jaar oud, dus kan nog zeker 5 jaar mee, maar ik heb de helft betaald...)
 
Dank voor jullie reacties. Ik ga maar eens uitkijken naar een andere...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan