Spam in hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
809
Ik werk met een hotmail email adres.
Tegenwoordig heet dat outlook

Nu heb ik regelmatig spam in de spam box.
Hoe kan ik deze spam adressen blokkeren?
Als ik met de rechter muis op een spam mail ga staan.
Zie ik alleen een optie :markeren als geen ongewenst email.

mvg dag
 
Spam is ongevraagde reclame, die kun je niet blokkeren, daar is toch de map spam voor gemaakt? Zodat alle rommel in die map terecht komt.
 
Hoi,
Maak je gebruik van een Email client?
Als voorbeeld:
In thunderbird heb je de mogelijkheid om filters in te stellen. Ga naar het thunderbird menu (de drie streepjes rechts boven) -> Berichtenfilters -> Nieuw
In het bovenste kader dan kiezen Van en is en het vervelend spamadres invullen. In het onderste kader kiezen voor Bericht verwijderen.

Suc6
 
Nee , gebruik gewoon de outlook die via windows 10 op mijn computer staat.

mvg dag
 
Die mail adressen wisselen super snel... dus imho is dat onbegonnen werk.
Wat veel meer helpt imho is om er een duidelijke email strategie op na te houden.
ik heb een Hotmail account voor shops en zo en een Outlook account voor meer persoonlijke contacten en ik heb een niet-Microsoft account die ik voor familie/werk/kennissen en zo gebruik.

Waar zit de spam dus.. logisch...

Outlook.com NEEN
mijn-emailprovider.nl NEEN
Hotmail.com YES...

Mijn mijn-emailprovider.nl heb ik al tientallen jaren... bijna geen spam...

Dus met een goede strategie kun je de spam vooral op 1 account krijgen en das juist de verbinding met de shops...
Dus daar zit het lek..... dus houd die compleet apart en je hebt op je meer persoonlijke accoutn amper of nooit spam.

Het kost me dus amper tijd/energie zo. De spam op Hotmail komt meestal in de spam box en de rest donder ik er een keer per maand er ook in.

Dus ik wil ook geen anti-spam tool die weet ik wat doet....
Ik laat wel mijn lokale mail scannen op virussen en zo.

Probeer dat eens.

Wil je een ander, beter mail adrws dan Hotmail?
Kijk hier een naar: https://thatoneprivacysite.net/email-comparison-chart/
Excel file met alles: https://docs.google.com/spreadsheet...y5Eb3n-PtVDNdM5mIHOLOEtGCc/export?format=xlsx

Aardige providers, deels gratis, deels niet, zijn oa disroot.org protonmail.com,
Ben zelf disroot aan het testen, komt uit NL. Max mail box is 4 GB met max 1 mail adres, is gratis. Tot nu toe NUL spam (half jaar).
Protonmail, 4 euro/maand. 5 GB box , heb geen ervaring, maar je leest er goede verhalen over. Schijnt er veilig te zijn.
 
Kan.... maar ik kies er zelf voor om alles apart te houden zoals boven beschreven.
De hoeveelheid spam op mijn persoonlijke accounts is extreem laag.
Die winkels heb je niet in de hand of er gelekt wordt met mail adressen, apart houden die handel, want daar zit de spam.
Voor heel veel aanmeldingen gebruik ik een tijdelijk mail adres, dus geen spam daarna, bijv https://www.guerrillamail.com/nl/inbox
Heel vaak willen sites als je een pdf of zo wilt hebben je email adres, waarna je dus spam krijgt en hiermee voorkom je dat.

Spam strategie aan de voorkant is heel veel effectiever dan aan de achterkant...
De tijd die ik "overhoud"... kan ik deels gebruiken om hier te helpen, das meestal... leuker dan dit spam gedonder achteraf zien weg te werken...

Tja aan ieder zelf de keuze om via een goede strategie spam aan de voorkant te doen of de bestrijding te doen als het kwaad al geschied is, dus aan de achterkant. Tis maar waar je graag je energie in wilt stoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan