Foto's 'openen met' werkt niet meer naar wens

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Tot de laatste grote update van W10 kon ik er voor kiezen om een foto direct te "openen met" de oude Photoshop-versie waar ik nog steeds naar tevredenheid mee werk.
Nu komt dat programma ineens niet meer voor in de lijst als ik op een fotobestand rechtsklik naar "openen met". Ook bij 'zoeken naar andere apps' komt het nergens meer te voorschijn. Te oud voor W10 misschien... Ik kan nu alleen nog omgekeerd werken door eerst het PS-programma te openen en dan daarvandaan in de verkenner weer te zoeken naar de bewuste foto. Niet altijd even handig..... Kan ik mijn oude Photoshop toch weer ergens zelf handmatig toevoegen in die lijst "openen met" ??
 
Laatst bewerkt:
'zoeken naar andere apps' staat daar > Bladeren niet bij? Want dan kun je naar het exe-bestand van de oude Photoshop-versie gaan en zo instellen dat die daarmee moet openen.

Anders zet je een snelkoppeling genaamd > Open met Photoshop in de map SendTo

Video.

Koppelingsdoel is dan voorbeeld C:\Program files\Photoshop\Photoshop.exe (toepassing)
het adres weet je zelf wel. Staat die daar dan, kies je in het contextmenu > Kopiëren naar en klik op die snelkoppeling.
 
Laatst bewerkt:
'zoeken naar andere apps' staat daar > Bladeren niet bij? Want dan kun je naar het exe-bestand van de oude Photoshop-versie gaan en zo instellen dat die daarmee moet openen.

Opgelost! Eerst verscheen in het contextmenu onderaan 'Kies een andere app' , daar stond hij niet bij. Dan weer helemaal onderaan "> Meer apps" . Ook daar niet.. Vervolgens > " een andere app zoeken op deze pc" . Toen kwam ik in de verkenner terecht, meteen in Program Files. En daar stond hij raar genoeg óók niet bij.... Daarvandaan kon ik wel naar een map gaan waar ik als reserve-ingang alle snelkoppelingen naar de programma's heb staan, ook mijn PS. Daarvandaan geopend, en sindsdien staat hij weer braaf in het rijtje bij "Openen met" ;) . Dat 1x openen vanuit de verkenner was kennelijk al voldoende. De verkenner had me overigens eerst naar de verkeerde Program Files gestuurd, mijn PS blijkt in Program Files (x86) te zitten.

Lange Pier ook dank, maar dit ging voor mij gemakkelijker ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan