Problemen met game spelen op twee game computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Astrid45

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2018
Berichten
2
Beste lezers,

Wat fijn dat dit forum er is! Voor mijn zoon heb ik een vraag, ik hoop heel erg dat iemand ons kan helpen hiermee.

Vanwege co-ouderschap heeft mijn zoon zowel hier als bij zijn vader een game computer (sinds kort)

Nu blijkt dat gamen en de week erop terug komen en doorgaan met het spel en de behaalde levels lastiger is als dat we dachten.


In dit geval speelt mijn zoon het spel "Ark ". Is er een manier om de behaalde levels in een week, de week erna bij mij thuis verder te kunnen spelen. Nu is het steeds zo dat dat niet lukt en hier weer overnieuw moet beginnen om zijn goals te behalen, dit levert nogal wat frustratie op.

Hij heeft laatst een externe harde schijf gekocht, maar ook dit heeft het probleem tot nu toe niet opgelost...

Alvast ontzettend bedankt voor de hulp, groetjes Astrid en Dylan
 
je zou evt kunnen kijken of je de game saves in de cloud kan opslaan, ik heb voor de rest geen verstand van ark, dus ik kan je niet precieze aanwijzingen geven, maar dat zou voor mij vrij logisch zijn
 
Nee helaas heeft Ark geen cloud. Toch bedankt voor de reactie!
 
De save-game data kun je op deze locatie terugvinden: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\ARK\ShooterGame\Saved\SavedArksLocal
Als je die bestanden op een usbstick o.i.d. kopieert en de bestanden in dezelfde folder op de andere pc daarmee overschrijft zou het opgelost moeten zijn..?
 
Beste Srapheap,

Enorm bedankt voor uw antwoord. Omdat mijn zoon nog een leek is op het gebied van een game pc stelt hij de vraag: staan de saves die hij op usb moet zetten voor het spel alleen in "SavedArksLocal" ? Wederom bedankt!

Groeten Astrid en Dylan
 
On Multiplayer Servers the Character will get saved on your Steam "Cloud". So yes, you can continue playing your character from any PC you wish when you login with your Steam account.
Steam heeft wel een cloud.
 
Steam heeft inderdaad een cloud maar sommige spellen, zoals specifiek het spel Ark waar het om gaat, heeft dat niet (volgens mijn zoon).
 
Hehe, als je het via Steam en als multiplayer speelt wordt er gebruik gemaakt van de Steam cloud, zie de "quote".
 
Mijn zoon speelt single player.

Hierbij kan je geen gebruik maken van de cloud. Het gaat er om dat hij zijn gespeelde game op de andere computer bij zijn vader kan spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan