Edge start ongewenst op na Unlocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

VenA

Inventaris
Lid geworden
2 mrt 2013
Berichten
17.103
Hallo beste helpers,

Of dit in de sectie van Win10 of browsers thuishoort weet ik niet maar lijkt mij een instelling in Win10. Als ik mijn scherm lock met Win l en vervolgens mij weer aanmeldt met mijn wachtwoord dan wordt Edge geopend. Edge is niet mijn standaard browser en wordt ook niet opgestart bij het opstarten van de PC. Hoe kan ik dit rare fenomeen uitzetten? Op het www is dit een bekend fenomeen en heb natuurlijk ook al het eea geprobeerd maar tot nu toe zonder succes.

Bv
Use the Windows key + R keyboard shortcut to open the Run command. Type gpedit.msc and click OK. Browse the following path: Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Microsoft Edge. On the right side, double click the 'Prevent the First Run webpage from opening on Microsoft Edge policy'. Now enable/disable as your choice.

OS: Win10 versie 1803 build 17134.345
 
Ligt mogelijk aan spotlight afbeeldingen. Spotlight gebruikt Bing om de afbeeldingen in de background te downloaden. Om een rare reden start Edge wel eens als je de pc uit slaapstand of uit een lock haalt. Zet via Instellingen spotlight eens uit en kijk of het is opgelost?
 
Dank je. Het lijkt er inderdaad op dat Spotlight de boosdoener is. Gelijk via de instellingen ook nog maar wat andere 'onzin' uitgezet.
 
Graag gedaan. Er zijn meerdere klachten over spotlight (terwijl het zo mooi is)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan