Link is anders als je het kopieert

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.678
Op een wordpress website van mij is een gastenboek wat wordt gebruikt voor reviews van klanten.
De pagina heet .........ervaringen-cliënten/

Maar als ik deze link kopieer komt er te staan: ..........ervaringen-cli%c3%abnten/

De ë wordt dus weergegeven als %C3%AB/
Ik heb het volgende gelezen:
%C3%AB is the UTF-8 form (e + ¨).

In documenten van mij die naar klanten worden gestuurd staat deze link, maar dat is uiteraard geen gezicht.
Hoe voorkom ik dat dit zo wordt weergegeven als ik de link kopieer? Hoe blijft het zoals het zou moeten?
 
Laatst bewerkt:
ervaringen-cli%c3%abnten .... Hoe voorkom ik dat dit zo wordt weergegeven als ik de link kopieer?
Kan je niet voorkomen. In de url staan 2 tekens namelijk %c3 en %ab
%c3 is Ã, %ab is « (de code %eb is ë).

In een paginanaam gelden de volgende regels

Toegestaan en veilig te gebruiken: a-z A-Z 0-9 - _
Gereserveerd: ! * ' ( ) ; : @ & = . + $ , / ? # [ ] %
Niet toegestaan en/of onveilig: de rest, dus ook ASCII 128-255 waarin speciale letters zitten.

Alles, behalve de toegestane tekens, moet worden omgezet in de hexadcimale code van het teken (%...). Dit verzorgt WP voor je.

Een paginanaam met een gereserveerd teken wordt ook omgezet in een hex code, voorbeeld
/naam@bedrijf/profiel wordt dan /naam%40bedrijf/profiel
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Zie #2 : Toegestaan en veilig te gebruiken: a-z A-Z 0-9 - _
Kleine letters worden meestal gebruikt (hoofdletters niet)
 
Laatst bewerkt:
Oké, dus mooier is om de webpage te veranderen van naam en er dat van maken wat senso schrijft. Dus zonder de ë

Dan een omleiding maken en klaar. Is wel veel mooier toch?
 
Mee eens!:thumb:
 
Kleine update:
wat ik wilde lukte niet. Maar heb het nu opgelost door de pagina ervaringen-klanten te noemen.
En een redirect gemaakt van ervaringen-cliënten naar ervaringen-klanten.

Nogmaals dank voor het meedenken.
 
wat ik wilde lukte niet. Maar heb het nu opgelost door de pagina ervaringen-klanten te noemen.
En een redirect gemaakt van ervaringen-cliënten naar ervaringen-klanten.
Niemand zal ervaringen-cliënten in de adresbalk type. Je oplossing "ervaringen-klanten" vind ik heel netjes.
Wil je het woord cliënten en klanten vermijden dan zou je ook "mijn-ervaring" of "mijn-review" ofzo kunnen gebruiken.
 
ja, maar het zijn niet mijn ervaringen of mijn reviews maar die van mijn klanten ;)
Dus dit vond ik de beste oplossing.

Toch bedankt voor je reactie!
 
... maar het zijn niet mijn ervaringen of mijn reviews maar die van mijn klanten
Je kan vanuit de klant denken, de klant ervaart dit als prettig, bijvoorbeeld dit ziekenhuis met "Mijn ervaringen" van cliënten.
Maar met ervaringen-klanten maak je ook prima duidelijk waar het om gaat :thumb:
 
Oh zo! Ja hm, dat is wel een goede om over na te denken. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan