Aankoop nieuw monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

jony77

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Berichten
157
Hoi allemaal,

Omdat veel monitoren in de aanbieding zijn deze maand leek het mij een goed idee om er meteen eentje aan te schaffen. Dit omdat ik sowieso van plan was een te kopen, maar nu kan ik het net zo goed nu doen wanneer ze in de aanbieding zijn (bol.com). Ik wil de monitor gewoon gebruiken voor mijn pc (die ik nog ga bouwen) om mmorpg's mee te spelen, maar ook om af en toe mijn ps4 hierop aan te sluiten voor Call of duty bijvoorbeeld. Dus het moet een snelle verversingssnelheid hebben (1 ms), 144 hz en zou 1080p moeten zijn. Na een beetje rondkijken kwam ik uit op deze 4:

- Iiyama
- Acer
- MSI
- ASUS

Ik dacht toch aan een maximale prijs van ongeveer €230, wat toch wel zou moeten lukken voor 1080p. Omdat ik verder niet veel van monitoren af weet vraag ik jullie om mij te helpen met kiezen. Mochten jullie een monitor hebben die ik niet genoemd heb maar wel beter past bij mijn vraag? Dan mag dat ook.

Alvast bedankt!
 
Samsung staat er niet bij. 24" of 27"?
Als ik ergens niet uit kom met vergelijken dan zet ik het even in Excel. In de rijen de omschrijvingen en in de kolommen de waarden. Dan krijg je een goed overzicht en is het een kwestie in de kolommen kijken of die aan de eisen voldoet. Ik gebruik al jaren Samsung monitoren en die bevallen goed. Nu heb ik geen specifieke eisen. Het kan wel gebeuren dat een monitor net buiten de garantietermijn defect gaat. Pech, dan koop ik een nieuwe.
 
De MSI als je binnen deze groep wil kiezen.

Echter zijn een hoop van deze panelen "onzin". ze hebben fletse kleurweergave en veel "bleed" van licht (en dus vermoeiend om naar te kijken).

"144 hz" moet de monitoren "snel" laten lijken, maar het zijn veelal overclockte oudere panelen. Een fiat panda met een Porsche motor. Sneller, maar nog steeds een fiat panda.

in het kort 144Hz en 1ms is deels onzin om oudere panelen te verkopen. De PS4 doet 30Hz refresh voor de meeste games, heel soms hoger. Hoge kwaliteit 5 ms, 60Hz monitoren voldoen makkelijk voor meeste gaming, hebben betere kleuren, zijn minder vermoeiend om naar te kijken en zijn ook nog vaak zuiniger. Ze zijn ook duurder
 
Ja na zelf ook wat verder te zijn gaan kijken stuitte ik op deze 2 (beiden 24,5 inch):

- AOC
- Iiyama

Als ik deze toevoeg aan het lijstje, komt de MSI volgens jou nog steeds bovenaan? Enige voordeel voor de MSI is de VA panel volgens mij. Afgezien van dat vind ik het erg lastig kiezen :confused:
 
Klopt, vooral vanwege het VA panel, sync en een display-port ingang (wat je toch wel wil hebben eigenlijk) en niet superduur. Als nadeel lust die wel redelijk wat stroom.

De rest is allemaal TN (technologie van bijna 20 jaar oud ondertussen) dat redelijk goedkoop te maken is en nu vooral verkocht wordt vanwege de hoge refreshrate als belangrijkste verkooppunt. Het verschil 75Hz->144Hz betaal je bijna 100 euro meer voor.
 
Da's dus ook een TN panel....dan voor een paar tientjes meer liever dat MSI scherm...
 
Da's dus ook een TN panel....dan voor een paar tientjes meer liever dat MSI scherm...

MSI heeft alleen gebogen schermen voor rond de 300 euro, ik wil geen gebogen scherm. Daar kan ik niet mijn studietaken op uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan