CD/DVD speler werkt niet, wil niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkie6

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
Berichten
25
Naamloos.png

Mijn CD/DVD spelers op mijn computer werken niet meer.
Ik krijg foutcode 52.

De digitale handtekening die voor de stuurprogramma's van dit apparaat vereist is, kan niet worden gecontroleerd. Mogelijk is na een recente hardware- of softwarewijziging een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of is beschadigd, of is er schadelijke software van een onbekende bron geïnstalleerd. (Code 52)


Heb al van alles geprobeerd, maar het lukt me niet.
weet iemand op het forum een oplossing?

vriendelijke groeten,

Henkie6
 
Heb de spelers gedeinstalleerd in apparatenbeheer, daarna computer uitgezet, vervolgens de computer weer aan, start dan op met het opnieuw installeren van de CD/DVD spelers ,waarbij ik aan het eind van de installatie procedure het bericht krijg dat de installatie mislukt is.
 
Die andere tips al geprobeerd?

Reseat de sata kabels eens, neem aan dat het een desktop is.
 
ik zal de andere tips proberen, het maakt denk ik niet uit dat dat over een USB storage device gaat.
Met reseaten van de kabels bedoel je het losmaken van de kabels neem ik aan? moet ik dan een keer opstarten met de kabels los, en daarna weer opstarten met de kabels aangesloten?
Heb nog een bijlage toegevoegd wat ik zie als ik "computer"open. Daar zie ik de CD/DVD spelers niet staan. Als ik me goed herinner stonden die er voorheen wel bij.

groeten Henkie6Naamloos.png
 
Ik heb al je suggesties geprobeerd, maar nog steeds zonder resultaat. de kabels heb ik nog niet los gehaald, omdat ik denk dat het daar niet in zit. heb ooit een losse CD/DVD speler aangesloten en die gaf dezelfde foutmelding.
Ik vind het wel vreemd dat als ik ""computer"open ik alleen de 'harde schijf stations" zie, en niet de aangesloten "devices with removable storage". Dat was ooit wel zo. Ik heb twee plaatjes bijgevoegd, 1,die ik gedownload heb, waar je niet alleen de harde schijf ziet, maar ook de aangesloten 'devices with Removable Storage"331008[/ATTACH]. Op het andere plaatje het scherm dat ik zie als "computer " open, een scherm waarop alleen mijn "harde schijf stations" staan
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    229,7 KB · Weergaven: 62
  • image1.png
    image1.png
    127,6 KB · Weergaven: 65
Open een opdracht-prompt als Administrator, hier lees je hoe.
Type bij de knipperende cursor het volgende: sfc /scannow ( Let op de spatie tussen sfc en /scannow ) en druk op enter.
De pc gaat nu controleren op ontbrekende en / of beschadigde systeembestanden en dit vervolgens proberen te herstellen.
Deze scan kan even duren dus wees geduldig.
Na het voltooien van de scan wordt het resultaat gemeld ( wel of niet gevonden / wel of niet hersteld )..
Meld dat even hier..
 
scannow.png

Scrapheap

Dit is het resultaat van de scan.
Hier lijkt niets mis te zijn.

gr,

henkie6
 
Duidelijk...daar is niks mis mee. :thumb:
Wat je nog zou kunnen proberen is, zoals L.P. eerder opmerkte, even de SATA-kabel van zowel moederbord als de dvd-speler(s) los maken en daarna er weer opdrukken.
Ik verwacht daar eigenlijk niet veel van maar je kunt niet weten..
Anders de BIOS openen en kijken of de dvdrom daar wel gedetecteerd wordt...
Als dat niet het geval is kan het ding hoogstwaarschijnlijk in de kliko want dan is er hardwarematig iets mis.

Je zou ook je BIOS kunnen resetten naar "Failsafe Defaults" / "Optimized Defaults" ( net hoe de BIOS-maker het beestje noemt ), daarna F10 Save & exit en rebooten.
Kijk of dat iets oplevert...?
 
Het zijn externe writers aan de USB, die code is daarvan.

En over de sata kabel, wist toen niet zeker of het wel externe waren.

Vraag mij af of je die “Disable driver signature enforcement“ uit de eerste link wel hebt gedaan want dan zou die melding weg moeten blijven begrijp eruit.
 
IMG_20181024_152459.jpgIMG_20181024_152517.jpgIMG_20181024_152542.jpgIMG_20181024_152607.jpg

Ik heb wat foto's van de bios gemaakt. Misschien dat jullie daar een fout in zien zitten?
 
herstelpunt.png

De CD/DVD spelers werken al langer tijd niet. zou ik de naar het herstelpunt van 7-5-2015 moeten gaan?
 
Vraag mij af of je die “Disable driver signature enforcement“ uit de eerste link wel hebt gedaan want dan zou die melding weg moeten blijven begrijp eruit.
En het antwoord is?

Doen die dingen het wel op een andere PC/notebook?
 
Het typenr van die dvdroms ( AD 7260S ) komen bij mij boven als normale SATA-150 drives...
Vraag mij dus af hoe je die extern gebruikt want dat volg ik niet helemaal en zie het nut er ook niet van...:shocked:
 
mijne heren,

bedankt voor alle hulp.
Het probleem is opgelost.
Had op google gezocht naar : "disable driver signature enforcement windows 7".
Daar vond ik wat youtube filmpjes met instructies:
Als windows opstart F8 indrukken, daar kwam ik in de advanced options for windows 7, en daar kon ik de regel "disable driver signature enforcement" aanklikken.
Nu werken de CD/DVD spelers weer, en staan er weer bij als je "computer" opent

vriendelijke groeten,

Henkie6
 
Hoewel ik vrij euforisch was in mijn laatste bericht ontdekte ik toch nog een probleem.
Als ik de computer opnieuw opstart vervalt die in zijn oude fout.
Ik moet dus als ik mij cd/dvd wil gebruiken opstarten met de F8 toets.
Misschien weet iemand hiervoor een oplossing
 
Bedankt route 99, goede tip, de computer blijft de CD/DVD spelers nu zien.
Had dit al eerder geprobeerd, maar had toen de verkeerde folder geopend in het register.
Nu, bij de goede folder, stond er een upper filter en een lower filter.
Na verwijderen is het probleem opgelost. hopen dat het zo blijft.

Het blijven toch geheimzinnige apparaten, computers.
Zonder jullie hulp had het me nooit gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan