JVC tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

edmarlama

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
Berichten
78
Hallo Mijn JVC tv toont alleen maar blauw beeld met het logo van JVC er in. Maar doet verder niets meer.

Het type is LT42S90BU
 
Geen reactie op de knoppen op de tv..?
Ingang geprobeerd te veranderen ( andere HDMI-poort o.i.d )..?
 
Heb je vraag nar de televisie sectie verhuist.
Past niet echt in de sectie met pc gerelateerde hardware.
Succes met je vraag.
 
Ik heb er geen hdmi aansluiting op. Alleen een reguliere antenne kabel en scart aansluiting.
Ik heb hem gereset maar daar reageert hij niet op!
 
Nee hij reageert ook niet op de knopjes op de tv zelf . je hoort wel eeen ping geluidje als je op de knopjes druk en bij de uit knop gaat hij wel uit!!
 
In het Features menu (dat is die met het gereedschapje) moet "Blue back" uit staan. Helaas kan dat niet als je geen menu meer te zien krijgt. Ik weet niet of dat normaal is bij Blue back. Blue back betekent blauw beeld en geluid in mute stand bij onvoldoende signaal.

https://www.manualslib.com/manual/1351745/Jvc-Lt-42s90b.html?page=29#manual

Daar zou ik het zoeken, misschien geen goede scart kabel. Anders proberen bij iemand anders of aansluiten op bijvoorbeeld een DVD speler. Kom je er zo niet achter dan denk ik aan een technisch defect. Soms is dat de voeding en vooral de condensatoren laten het wel eens afweten maar er kan een slecht contact zijn tussen de verschillende printplaten. Op YouTube is dit te zien. Condensatoren of elco's hebben een in drieën gedeelde bovenkant en deze mag niet bol staan en kleine zwarte condensatoren hebben wel eens een geplofte huls.

Consumentenrecht schrijft voor dat een apparaat moet doen wat je er van kan verwachten. Een televisie moet bij normaal gebruik wel 10 jaar mee gaan. Als dat niet zo is dan gaat de winkel een evenredig bedrag vergoeden. Dat is ongeacht garantietermijn of verzekering. Zelf repareren is dan niet te adviseren.

Het is zo raar dat anderen schrijven over dat het beeld na blauw met logo zwart wordt en de melding die op het scherm verschijnt dat er onvoldoende signaal is. https://www.circuitsonline.net/forum/view/117329 Herhaaldelijk uit en aan zetten helpt niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan