Vreemd opstart fenomeen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb hier een computer die aldoor als ik hem opstart evenwel meteen na 3 a 5 seconden weer stopt.

Wel hoorde ik op de achtergrond net alsof ik een kop van een HDD hoorde klikken
Na zo'n 10x die computer achterelkaar te hebben opgestart, heb ik de startknop ingedrukt gehouden, en NU werkt hij weer perfect

Aan wat voor storing moet ik hierbij aan denken. Alhoewel ik nu opstarten kan wat ik wil en elke keer gaat het nu weer perfect

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan wat voor storing moet ik hierbij aan denken.
Dat kan van alles zijn... Zelf gebruik ik regelmatig Afsluiten in plaats van de slaapstand om zulke dingen te voorkomen.
Overbodig te vermelden om regelmatig een backup te maken maar dat weet je natuurlijk :)

Tip: complete zinnen in hoofdletters of vette letters wordt als "schreeuwen" ervaren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bron

Die vette letters zijn ook schreeuwen.

De ellende begon toen een een lichtbron aangezet werd, meteen naast de computer (waarschijnlijk dan ook vanuit dezelfde dubbelstekker)

Ik zelf denk daarom, dat het een probleempje was met de voeding.

Maar waarom doet hij het nu dan weer vlekkeloos ???
 
Laatst bewerkt:
Die vette letters zijn ook schreeuwen
Ik snap volledig de frustratie als een pc kuren heeft maar schreeuwend om hulp vragen is niet netjes :rolleyes:

De ellende begon toen een een lichtbron aangezet werd, meteen naast de computer
Dit kan de oorzaak zijn geweest. Systeembeheerders lossen veel problemen op met de vraag: "heeft u de pc al opnieuw opgestart?"
 
Hallo

"een computer" ...

Laptop of desktop ???

H.d.d.'s die klikken , is niet gezond ...

Crystaldiskinfo eens laten draaien .... is reeds eerder gemeld bij uw andere topics ...


"De ellende begon toen een een lichtbron aangezet werd, meteen naast de computer (waarschijnlijk dan ook vanuit dezelfde dubbelstekker)"

Dergelijke storingen kunnen ook komen omdat een netstekker/voeding desktop/laptop ,die een aarding vereist , is aangesloten op een niet geaard stopkontakt.

Dit zou normaal gezien het geval niet mogen zijn , omdat aardingsproblemen en hun symptomen/mogelijke defekten ooit reeds aan bod zijn geweest op deze site ...


Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo VDK_P
Oh ja, inderdaad, het is een niet zo nieuwe Desktop
En wat die "slechte" HDD betreft, doe is nog steeds slecht zie afbeelding

2018-10-25.png

Maar denk enk dat het die schijf niet is die dat slechte opstarten bewerkstelligt,
Ik denk dat het aansteken van dat schemerlampje een piekspanning heft gegeven in of een multi-aansluit blok, of in de voeding van de Desktop.

Hoe dan dat probleem zichzelf heeft opgelost, door de AAN/UIT knop vasthoudend in te drukken is me een groot- en onbevredigd raadsel, vandaar ook mijn vraagstelling in deze rubriek

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Harde schijf in laten stralen, wordt die weer beter.:cool:

Maare, probeer het morgen na afkoeling weer eens.
 
Hallo Lange Pier

Bij Jomanda zeker?

Nu geeft het in- en uitschakelen geen last meer.
 
Hallo Mensen,

Het vreemde fenomeen, dat de computer (Desktop) na bijna meteen na het opstarten na 1 a 2 seconden alweer stopt, kamp ik nogsteeds.
De processor van nieuwe koelpasta voorzien.
Het heeft volgens mij dan ook niets te maken met een HDD, want met een andere opstartschijf doet hij deze kuren ook.
Ook na afkoelen van processor, MB en geheugen blijft het probleem optreden

Ik ben wel een beetje aan het einde van m'n latijn.
Wie heeft nog raad ??

MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Haal helft van geheugen eruit. Kijk of probleem wegblijft.
Als probleem blijft zet het dan terug en haal andere helft eruit en kijk of dit een oplossing geeft.

Ik weet niet hoeveel ram modules er in zitten, dus misschien kan je dit niet uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bron,
Ik was al bezig met een Memtest, maar toen viel de computer uit.
En nu krijg ik deze niet meer aan de gang. De koeler loopt maar 1 a 2 seconden, en dan moet ik weer opnieuw starten.
dus zodra de computer weer "normaal" opstart. Ook met 2 Ram modules lukt het niet de computer op te starten, op welke plaatsen ik deze ook neerzet.

Alleen als ik ALLES demonteer, en daarna weer opnieuw monteer loopt de computer (is me al 2x eerder overkomen. Alleen de volgende dag krijg ik hem niet meer aan de gang) (1 a 2 seconden en dan stopt hij weer)
 
Strippen, stofzuigen en dan testen.
Met strippen bedoel ik: DVD stekers los, 1 HD erin, videokaart eruit, onboard video gebruiken, minimale geheugen erin, alle usb (in- en extern) loskoppelen behalve keyboard/mouse, overige onnodige kaarten eruit, en wat verder niet nodig is loskoppelen.
 
Hallo mensen,
Erg bleek een draad doorgeknipte te zijn in de 4-voudige draadboom voor de extra voeding naar het moederbord.
Die heb ik even gesoldeerd, en nu loopt dat MB weer als nooit tevoren.
Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken.
 
Bewust door iemand geknipt? Zoiets komt weinig voor... maar het is opgelost :thumb: en daar gaat het om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan