Mail gehackt? Welke actie nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cat9

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
206
Er is in mijn naam een bestelling bij Wehkamp geplaatst.
Dit heb ik gelukkig kunnen onderscheppen omdat de mail van de bevestiging van de bestelling op een ander mailadres kwam.
De bevestiging van versturing zou op mijn mailadres worden gestuurd (een andere dan de bevestiging dus).
Nu kan ik op mijn mailadres geen mails meer ontvangen.
Ik heb het wachtwoord al gewijzigd maar helaas is dat niet de oplossing.
Wat kan ik doen?
 
Over welk wachtwoord gaat het eigenlijk die je hebt aangepast? Ik neem aan die van Wehkamp?
 
Dat en van het ziggo account en de mails onder ziggo.
 
Ik zou dat account van Wehkamp sluiten en een nieuw account met een totaal ander mail adres aanmaken.
Wordt die ook gehackt dan is je pc gehackt...
 
Dat mag nog niet van Wehkamp omdat de afdeling fraude ermee bezig is.
 
Dat mag nog niet van Wehkamp omdat de afdeling fraude ermee bezig is.
Dan lijkt het mij dat je met Wehkamp moet overleggen. Ik neem aan dat je daar je wachtwoord heb aangepast op een 'veilig apparaat'.
Het kan misschien zijn dat je een trojan-virus hebt, die het nieuwe wachtwoord steeds doorsluist. Dus daarom een andere computer gebruiken waarop je de wachtwoorden aanpast.
 
Hmm . wat heeft het dan nu voor zin wat wij verder...toevoegen als zaken niet mogen?
De rest is inmiddels immers al geschreven.
 
Dat mag nog niet van Wehkamp omdat de afdeling fraude ermee bezig is.
Heeft Wehkamp per email of brief bevestigd dat alles voor hun eigen rekening is wat op jouw naam buiten jou om wordt besteld?
 
Laatst bewerkt:
Nee Wehkamp wil dit niet bevestigen.
De vraag heeft zin omdat ik dus niet b.v. aan een trojan horse heb gedacht en dat nu misschien de weg is om te controleren.
Een andere p.c. heb ik niet en ik zit dus inderdaad wachtwoorden te wijzigen op deze. En dat is dus misschien weer niet slim.
 
Een andere p.c. heb ik niet en ik zit dus inderdaad wachtwoorden te wijzigen op deze. En dat is dus misschien weer niet slim.
Dat stond gemeld al bij #4

The moment iets niet helpt... is dat het eerste waar je aan denkt tav dit soort zaken.

Je kunt minimaal 2 zaken doen...:
* op je mobiel dat doen
* via een bootable Windows of Linux CD of DVD.

Je download bijvoorbeeld de iso van Windows PE of van Ubuntu en brandt die op een DVD.
Booten vanaf DVD en geen enkel virus (behalve als er een in het bios zou zitten, niet zoveel kans..) kan dan actief zijn.
Gebruik dan de browser die op de DVD zit om te internetten.
Je zou ook een USB stick kunnen nemen, maar theoretisch is die iets minder veilig, het virus zou zich er op kunnen nestelen.

Windows bootable PE's
* Gandalf is erg goed, maar ik zie ff snel geen link (laatste tijd vaker zo, heeft wat links weggehaald of kijk ik er over heen?)
* Deze Bob.Omb’s Modified Win10PEx64.werkt ook https://drive.google.com/uc?id=12iOULllhRHNmoW5ItGQWRB04Pp7YhHk3&export=download

Linux
Er zijn plenti live versies voor op een DVD of als ie klein is op CD, zoals:
https://www.ubuntu-nl.org/download/
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor de links. Ik laat hier maar even een ander naar kijken want dat gaat me boven de pet.
In ieder geval zal ik deze suggesties meenemen.
Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.
 
Als aanvulling op het bericht van route99 de opstart-cd AOMEI PE (klik) waarmee je dit ook kan doen. Meerdere mogelijkheden dus.
Deze cd (je kan 'm ook op dvd branden of op usb stick zetten) bevat toegankelijke programma's van AOMEI en extra tools. En logisch ook een browser.
 
Maakt die builder gebruik van informatie van je huidige mogelijk besmette systeem?
Dan zou ik liever een kant en klare iso gebruiken. En als je alleen maar internetten/mailen wilt , neem dan een Linux Live versie, die zijn echt kant en klaar dus geen kans op virus problemen tijdens het aanmaken.
 
Maakt die builder gebruik van informatie van je huidige mogelijk besmette systeem?
Gewoon de install uitvoeren en op cd branden (snel en compact). Er wordt geen enkel bestand van je pc gehaald (het is een kant-en-klaaar PE).
Je hebt wel de optie om software van je pc toe te voegen maar dat is niet slim bij een besmette pc :)

Klinkt simpel én is simpel.

Aanvulling: wel even dit aanvinken! Je krijgt dan de Win10 PE (maakt niet uit of je pc een andere Windows draait). Een paar keer "Next", cd erin en je kan ermee aan de slag.

win-pe.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan