Piepen en onderbreking

Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
139
Beste forum gebruikers ,
we hebben hier iets vreemd voor ....telefoon vaste lijn , piepen...onder breking van gesprek , en bij het verzenden van een messenger bericht wordt meestal de vaste lijn onderbroken?

We beginnen met de vaste lijn , dus vaste huisnummers bij ons en de dochter ,wij gebruiken een Philips draadloze tel . en de dochter ook , dus ook een Philips wel een ander type .
Wat krijgen we tijdens het bellen , soms na een 5-10 sec . horen we een piep ,dus we denken dat we worden afgeluisterd ,maar op welke manier ???? regelmatig worden we ook onderbroken !!!
Tel . contact met Telenet ( onze provider voor TV,telefoon,internet etc. ) gehad ,en die weten het niet .Een bijkomend probleem hebben we ook ,.we bellen naar elkaar met de vaste lijn , ik stuur van op mijn laptop en via messenger van face book een bericht naar de dochter haar face book messenger , heel dikwijls als zij dan het bericht ontvangt op haar smartphone , wordt de vaste telefoon lijn onderbroken !!! hoe kan dat ??
Info in de telenet winkel genomen deze week ,we hebben hier nog nooit van gehoord zeggen ze ,Ze Stellen voor om de modem bij de dochter te vervangen ( dus de draadloze modem ) ,dus dat doe ik >>>>>probleem NIET opgelost Ze Stellen voor om mijn modem te vervangen ,.dus dat doe ik >>>> probleem NIET opgelost
Ik koop voor de dochter in de telenet winkel een nieuwe draadloze telefoon van Siemens ( duo set) >>>>Philips weg en nieuwe ter vervanging >>>probleem NIET opgelost . Bij de telenet winkel snappen ze niet dat bij het sturen van een messenger bericht , de vaste tel. Lijn wordt onderbroken ,omdat dit volgens hun NIETS met elkaar te maken heeft .
In ieder geval ,zonet getest ,bellen met vaste lijn en de .piepen blijven , ik stuurde een messenger bericht , de éérste keer O.K. ; de tweede bericht >>>OEPS en Tel.lijn onderbroken

wie weet raad .....

Groeten
françois
 
De communicatie in een gesprek met Messenger bevat alleen maar eentjes en nulletjes oftewel bitjes en bytes, net als andere data die je via internet binnen krijgt. Ik vind het opmerkelijk dat een vaste telefoon hier problemen inziet. Sterker zelf: Dit is onmogelijk!!

Heel misschien dat een wi-fi signaal kan storen op een draadloze telefoon, maar de frequenties zijn hierin zo goed verdeeld dat het eigenlijk niet zou moeten kunnen, tenzij je misschien een telefoon uit een een of ander vaag land hebt.

Vergeet dat hele Messenger verhaal want dat vind ik gewoon onzin. Ik denk eerder dat je internetverbinding gewoon niet stabiel genoeg is, laat liever jouw provider jouw verbinding eens nakijken. Want ik neem aan dat jouw vaste lijn ook via internet gaat, of heb je nog een antieke analoge aansluiting?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

het is inderdaad een vreemd gedoe ..in de officiele Telenet shop snappen ze het ook niet ...maar ik heb het wel voor .In deze winkel kan je info bekomen, telenet modems/routers/digibox - recorders binnen geven ,indien een probleem en ze worden dan ingeruild , zij doen al het nodige ...rechtstreeks naar telenet toe .

telefonie gaat over de kabel ....de telefoon kabel wordt ook in de modem router geplugd .
nieuwe aan gekochte draadloze tel. is van Siemens .
en het messenger verhaal ...in de winkel zeggen ze ook , heeft met de lijn van je tel . niets te maken ...maar ik kan alleen maar vaststellen , dat de lijn wordt onderbroken in 80%van de gevallen ,als we een bericht sturen .Tientallen keren de test gedaan , mijn vrouw belt met de dochter ...vaste lijn naar vaste lijn , ik stuur een bericht van op de laptop ...en de lijn wordt onderbroken !!!! daarom zijn beide modems vervangen door het recenste type , men dacht in de winkel ..misschien als er een signaal binnenkomt bij het verzenden van het bericht ,komt dit ook in de modem router binnen en onderbreekt deze de telefoon lijn . Vervangen dus en niet de oplossing, verloren moeite en als enige troost ...het recenste model .

grt
 
Messenger staat er los van...
Laat gewoon door Telenet je lijn controleren.
 
Dag Giga Senior,

We hadden al eens gebeld met telenet en ze hadden ook geen idee . Gisteren een mail gestuurd naar telenet en mijn verhaal gedaan , ze kunnen nu ook zien en controleren dat beide modem/routers vervangen zijn en ook aangepast in hun systeem en nieuwe telefoon is aangekocht ...vreemde zaak !!

Ik heb gisteren ook een mail gestuurd naar een ex. collega uit Breda , die op de firma alle Pc's en laptops draaiende hield ,aanpassingen ,problemen aanpakte etc . dus hij kent ook wel wat van computers en hij weet ook geen raad en zeker het verband vaste telefoon en messenger ziet hij niet !!

grt
 
Nogmaals: Vergeet die samenhang tussen Messenger en de onderbreking op je telefoonlijn. Laat Telenet nou je lijn controleren, en zeg ze enkel "dat je telefoonverbinding regelmatig onderbroken wordt". Het onmogelijke en onsamenhangende verhaal van Messenger is totaal niet interessant voor hun.

Waarschijnlijk is daar gewoon iets niet goed waardoor er af en toe een telefoonstoring optreedt.

PS: Je mag mij wel PHP4U noemen. ;)
Giga Senior is een rank op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
PS: Je mag mij wel PHP4U noemen.
Giga Senior is een rank op dit forum. >>>>> ik weet het wel hoor , maar ergens is het woord senior toch leuk .

ik heb meer dan 40 jaar op de weg als technieker gezeten , Belgie en Nederland ...soms Luxemburg . Gezien mijn jaren dienst en mijn leeftijd stond er de laatste 10 jaar op mijn kaartje " Senior Field Service Engineer " ...leuk toch om dan na 45 jaar gewerkt te hebben op pensioen te kunnen gaan .
 
Ik voel me geen Senior op 35-jarige leeftijd. ;)
 
Laat Telenet nou je lijn controleren,

Er zit storing op de lijn en dat kunnen ze bij Telenet controleren. Ik heb dan een ADSL aansluiting maar het zelfde gehad. Ze zitten niet te wachten op het trekken van nieuwe kabel. Bij ADSL sluiten ze in het kastje op straat gewoon even andere draadjes aan. Misschien kan u zelf zien dat de Internet snelheid achterblijft bij http://www.speedtest.net Natuurlijk is het van belang zelf ook vanaf waar de kabel de woning binnenkomt te controleren op goede kabel en verbindingen. Vraag eens in de buurt of andere klanten het zelfde ervaren en misschien dat dan de plaatselijke centrale slecht is. Succes
 
Hallo Alfred,

IK ga nu even wachten op de reactie van Telenet , ze kregen dus van mij een mail ! de dochter had al eens gebeld ..maar geen oplossing , een mail gaan ze misschien beter bekijken.

hier en bij komt de dochter komt de kabel binnen , vanaf aan het verdeelkastje buiten ( kabel ...dus geen draadjes zoals vroeger en nu ook nog...zoals bij mijn tante ) ..dus kabel komt binnen en dan gaat het naar een versterker / deler volgens mij ....één kabel uit deze verdeler gaat naar de modem/router , een andere kabel gaat naar de digibox/TV .

Ik kan het wel eens aan de naaste buren vragen ....de overburen zitten bij Proximus dat weet ik.

de internet snelheid is toch niet zo slecht ...dit draadloos naar de laptop via de nieuwe modem ...naargelang de drukte denk ik tussen de 58 en 79 mMbps ....via het ethernet kabeltje heb ik nog niet getest

van telenet hebben wij de formule Whop ( ben ook geen echte internetter hoor ...) gewoon mails , nieuws raadplegen , weer sites , forums zoals deze en facebook , maar enkel face book om op school van de kleinzoon wat foto's en activiteiten te kunnen zien ....dat is nu de moderne tijd hé , doen ze wat op school of een uitstap dan zet men dat op face book en voor de school kost het niets.

bij ons en de dochter ...is het TV beeld goed , ook de telenet box doet het goed

groeten uit Wenduine ( aan zee )

grt
 
Kabel heb ik gehad voor de televisie en wel eens problemen omdat de mantel van de kabel kapot was. De pieptoon komt natuurlijk van dat de telefoon na korte tijd merkt dat de lijn slecht is. Met WiFi de snelheid meten is natuurlijk niet eerlijk dus dat moet rechtstreeks. Telnet schrijft dat er 100 Mb/s zal worden gehaald 90 procent van de tijd 90 procent. Het is alleen om eens te kijken of er daarmee ook problemen zijn.

Let vooral op de upload snelheid. Over ADSL heb ik een uploadsnelheid van meer dan 20. In dit topic: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Snelheid-Whop/td-p/7209 lees ik dat dit bij iemand met de zelfde problemen (geen oplossing genoemd helaas) slechts 5 Mb/s up is. Dat lijkt mij te weinig en via berichten verzenden wordt er nu eenmaal geupload. Internetten is vooral downloaden. Messenger heeft een grote voetafdruk, afhankelijk van de browser. Ik ben benieuwd.
 
Hallo ,

Het probleem is nog NIET opgelost m.a.w. nog steeds de biepjes en de onderbrekingen en ja ook de onderbrekingen wanneer er een messenger bericht binnenkomt. Dus nog regelmatig onderbrekingen .Telenet heeft mij ondertussen nog eens gebeld en ze weten het niet

heb mijn draadloze tel. ook al eens vervangen door een vaste ouderwetse telefoon ...nog biepjes ....ook als ik belde met mijn moeder en tantie in de zone 03 ( wij zone 050 ) en die zijn dan klant bij Proximus.

PHP4U schrijft >>>De communicatie in een gesprek met Messenger bevat alleen maar eentjes en nulletjes oftewel bitjes en bytes, net als andere data die je via internet binnen krijgt. Ik vind het opmerkelijk dat een vaste telefoon hier problemen inziet. Sterker zelf: Dit is onmogelijk!! Niet dus hé , want we zitten er wel mee hoor , wat ik reeds schreef is geen grapje .....gisteren 10/11/2018 nog gehad en ja 2 keer zelfs .Wat hebben we zelfs ook gedaan , de smartphone van de dochter in de kamer boven gelegd ,omdat er iemand schreef op een ander forum ...als het messenger bericht bij de dochter binnen komt , dan hoort ze denkelijk een biepje een signaal , misschien pikt de luidspreker van de draadloze telefoon waar ze op dat moment mee belt naar u , dat signaal op ...komt dat al of niet versterkt signaal in de modem en onderbreekt die de lijn ....ook niet want de smartphone lag ver weg !! dus ook weer uitgesloten deze stelling ...maar wel een onderbreking tussen de 2 telefoons met vaste lijn.

ook nog vermelden ( was ook de vraag op ander forum ) gebruiken jullie soms triingvan telenet ? NEEN gebruiken we niet ,ook niet geinstalleerd .

we gaan nu gedurende weken , alles noteren dutum en uur en wat we voor hebben , biepjes en soms onderbrekingen , en bellen met de vaste lijn en onderbrekingen wanneer een bericht gestuurd ontvangen wordt , en niet alleen een bericht van mij maar ook van klanten .

dus beste Forum gebruikers , het probleem is nog niet opgelost en mocht het uiteindelijk worden opgelost , ja dan ga ik dit natuurlijk melden op dit forum ...misschien zijn er andere gebruikers mee geholpen hé , want dat is de bedoeling en de kracht van dit forum.En zo'n 6 jaar terug ben ik echt geholpen hoor door Harry Snor op dit forum ,een Nederlandse ex. collega van op het werk die de computers,laptops draaiende moest houden ,kon ook niet helpen ...zo zie je maar hé

grt,

françois
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Het probleem is nog NIET opgelost !! ik had op 27 nov. 2018 een brief opgesteld ( 4 pagina's met alle problemen , op dutum en uur ) en opgestuurd naar de klantendienst van telenet !! op 28 dec 2018, nog geen reactie ontvangen van telenet , denkelijk is mijn brief horizontaal geklasseerd en trekken ze hun hier niets van aan .Dus op 28 dec . een mail gestuurd naar de technische dienst van telenet en de klanten dienst , en vandaag 31/12/2018 opgebeld door iemand die van de technische dienst zo zijn ??...ja ze vinden het vervelend ,maar weten niet wat ze kunnen doen .Ook het probleem van de onderbreking van de telefoonlijn bij het ontvangen van een messenger bericht begrijpen ze niet ,maar nogmaals wij zitten er wel mee.Het zou misschien wel kunnen dat we worden gepest ,afgeluisterd ...maar de lijk controleren mogen ze zomaar niet ,ik en de dochter zouden dan bij de Politie een klacht moeten indienen tegen onbekenden , een advocaat onder de arm nemen en wachten op een gerechterlijke beslissing ....triest hé

grt,

françois
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan