Boot disk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Linoge

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
Berichten
102
Goede morgen.
Door een mij onbekende oorzaak start m'n computer niet meer op. Ik krijg nu een zwart scherm met de mededeling: "Insert boot disk, etc.
Aangezien op het toetsenbord de helft van de toetsen nog maar bruikbaar zijn, kan ik ook F8 niet meer gebruiken.
Weet iemand welke bestanden nodig zijn om een opstartdiskette te maken??

BVD
Andre Linoge
 
Het lijkt erop dat de HD waar je normaal gesproken van boot naar z'n grootje is.
Als die als eerste in de boot volgorde staat zal je dat sowieso moeten aanpassen om van een andere disk op te starten.
Zorg dus eerst voor een goed werkend toetsenbord.

Daarna kan je hier een kijkje nemen:
https://www.allbootdisks.com/download/xppro.html
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: werk je echt nog met XP? :eek: (ik hoop niet dat je hiermee het internet op gaat)

En is die HD die je gebruikt, heb e die weleens horen tikken of zo?
Wat is het laatste wat je gedaan hebt met deze computer voordat dit probleem zich voordeed?
 
Ik werk nog steeds met XP, en heb daar totaal geen probleem mee ondervonden.

De HD maakt vrijwel geen geluid en heb nog nooit getik gehoord o.i.d. gehoord.

Eigenlijk niets bijzonders gedaan, maar zag wel dat er een duif (geen grap) :shocked: op m'n USB hub zat. Na onderzoek naar de oorzaak van dit probleem kan er o.a. een kabeltje niet goed aangesloten zijn.

Het lijkt erop dat de HD waar je normaal gesproken van boot naar z'n grootje is.
Als die als eerste in de boot volgorde staat zal je dat sowieso moeten aanpassen om van een andere disk op te starten.
Zorg dus eerst voor een goed werkend toetsenbord.

Daarna kan je hier een kijkje nemen:
https://www.allbootdisks.com/download/xppro.html

Levert geen beveiligde site op, dus kan er niet bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is niks mis met die site.
 
Er is niks mis met die site.

Ik kreeg deze melding:

Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren

www.allbootdisks.com gebruikt een niet-ondersteund protocol.
De client en server bieden geen ondersteuning voor een algemene SSL-protocolversie of een coderingspakket.
Dit treedt mogelijk op wanneer de server RC4 nodig heeft, wat niet langer als veilig wordt beschouwd.
 
Wat ik al zei, er is niks mis met die site.
Je beveiligingsprogramma is overactief, wat overigens een goed idee is als je nog met XP werkt.
Maar he wet nu in ieder geval waar je op moet zoeken om voor XP een bootdisk te kunnen maken.
 
Er is niks mis met die site.

Klopt, er is niets mis met deze site. Ik krijg geen melding.

Ik werk nog steeds met XP, en heb daar totaal geen probleem mee ondervonden.
Nee, dat hoef je niet te merken...maar updates krijg je niet meer en dus is je computer niet veilig te noemen.
Hoop niet dat je bankzaken met je pc doet.

In april 2014 is de ondersteuning gestopt voor Windows XP Service Pack 3. Alle eerdere versies hebben al geen ondersteuning meer.
De meesten zijn zich volkomen niet bewust van de beveiligingslekken die massaal gebruikt zullen worden na acht april 2014. Ook denken de sommigen dat ze hun computer heel goed hebben beveiligd tegen malware en dergelijke, vaak is dat juist het tegengestelde. Ook kent een grote groep de gevolgen geen eens en onderschat het.

Ook Google is allang gestopt met Windows XP: Chrome wordt niet meer geüpdatet.
 
Logisch. XP bevat ook een verouderde versie van Internet Explorer.
 
Wat ik al zei, er is niks mis met die site.
Je beveiligingsprogramma is overactief, wat overigens een goed idee is als je nog met XP werkt.
Maar he wet nu in ieder geval waar je op moet zoeken om voor XP een bootdisk te kunnen maken.

Ja, bedankt voor de tip, in ieder geval.:thumb:
 
Het lijkt erop dat de HD waar je normaal gesproken van boot naar z'n grootje is.
Als die als eerste in de boot volgorde staat zal je dat sowieso moeten aanpassen om van een andere disk op te starten.
Zorg dus eerst voor een goed werkend toetsenbord.

Daarna kan je hier een kijkje nemen:
https://www.allbootdisks.com/download/xppro.html

Inmiddels een nieuw toetsenbord aangeschaft en een bootdisk kunnen maken.
Eerst F8 geprobeerd, toen de herstelschijf geprobeerd wat geen succes had.
Toen de bootdiskettes gedaan.
Bij de laatste diskette verscheen er een foutmelding met het volgende:

chkdsk/f

Stop
OXOOOOOO7B
(OXF898A63C,
OXCOOOOO34,
OXOOOOOOOO,
OXOOOOOOOO)

Heeft iemand hier een oplossing voor??
chdsk/f kan ik ook niet starten.
 

Het foutbericht 'Stop 0x0000007B' kan worden weergegeven als de computer is geïnfecteerd met een opstartsectorvirus. Als het probleem met tussenpozen optreedt en u Windows kunt starten, controleer uw computer dan op virussen. Als u een virus aantreft, controleert u ook diskettes op virussen voordat u ze weer gebruikt.

Mogelijk wordt het foutbericht 'Stop 0x0000007B' weergegeven in de volgende scenario's:

Een apparaatstuurprogramma dat nodig is voor de opstartcontroller, is niet geconfigureerd om te starten bij het opstarten van de computer.
Een apparaatstuurprogramma dat nodig is voor de opstartcontroller, is beschadigd.
Informatie in het Windows XP-register (informatie over het laden van apparaatstuurprogramma's tijdens het opstarten) is beschadigd.

Voor Windows XP is een minipoortstuurprogramma nodig voor communicatie met het stuurprogramma van de vaste schijf dat wordt gebruikt bij het opstarten van de computer. Als Windows XP geen apparaatstuurprogramma voor de controller bevat of als er een beschadigd of incompatibel stuurprogramma wordt gebruikt, vervangt u het stuurprogramma door een exemplaar dat compatibel is met de controller en Windows XP.

Mijn idee? Stap over naar Win 7. Maar die wordt straks ook niet meer ondersteund, dus ga voor safe. Linux of Win 10.
 
Laatst bewerkt:
Het foutbericht 'Stop 0x0000007B' kan worden weergegeven als de computer is geïnfecteerd met een opstartsectorvirus. Als het probleem met tussenpozen optreedt en u Windows kunt starten, controleer uw computer dan op virussen. Als u een virus aantreft, controleert u ook diskettes op virussen voordat u ze weer gebruikt.

Mogelijk wordt het foutbericht 'Stop 0x0000007B' weergegeven in de volgende scenario's:

Een apparaatstuurprogramma dat nodig is voor de opstartcontroller, is niet geconfigureerd om te starten bij het opstarten van de computer.
Een apparaatstuurprogramma dat nodig is voor de opstartcontroller, is beschadigd.
Informatie in het Windows XP-register (informatie over het laden van apparaatstuurprogramma's tijdens het opstarten) is beschadigd.

Voor Windows XP is een minipoortstuurprogramma nodig voor communicatie met het stuurprogramma van de vaste schijf dat wordt gebruikt bij het opstarten van de computer. Als Windows XP geen apparaatstuurprogramma voor de controller bevat of als er een beschadigd of incompatibel stuurprogramma wordt gebruikt, vervangt u het stuurprogramma door een exemplaar dat compatibel is met de controller en Windows XP.

Mijn idee? Stap over naar Win 7. Maar die wordt straks ook niet meer ondersteund, dus ga voor safe. Linux of Win 10.

Ik heb noodgedwongen een nieuwe PC aangeschaft met Windows 10, dus dit probleem is opgelost.:thumb:
 
Het foutbericht 'Stop 0x0000007B' kan worden weergegeven als de computer is geïnfecteerd met een opstartsectorvirus. Als het probleem met tussenpozen optreedt en u Windows kunt starten, controleer uw computer dan op virussen
 
Please follow these instructions below to configure Ghost Standard Tools 3.2.

1. Install Windows ADK 10 (1611 Build)

msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/dn913721(v=vs8.5).aspx#winADK

2. Install Ghost Standard Tools.

3. Import WinPE into Ghost:

How To Import Preboot Operating Systems Into Ghost Solution Suite 3.1(Standard Tools Installation)
symantec.com/docs/HOWTO124712

4. Create a boot disk:

Creating Boot Media For Legacy Ghostcasting With Ghost Solution Suite 3.1
support.symantec.com/en_US/article.HOWTO12...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan