tweede verticaal/slash toets ipv ctrl toets

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnyan

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2018
Berichten
5
Sinds kort ben ik de eigenaar van een nieuwe hp desktop. Tot mijn verbazing zie ik rechts geen ctrl toets (die erg belangrijk voor mij is vanwege shortcuts in veel applicaties) maar ik heb een extra slash toets.
Na bellen met HP is mij aangeraden om een ander toetsenbord te gebruiken. Dit systeem heeft echter een geïntegreerde usb in all in one desktop en vele shortcuts voor de Envy systeem. Daarom lijkt het mij zonde om een ander toetsenbord aan te schaffen.
HP kan/wil me niet uitleggen waarom deze verandering van toetsenbrod er is gekomen of meedenken hoe ik dit kan oplossen ondanks de aanschaf van zo'n duur toestel.

Mijn vraag is aan jullie is daarom; is er een manier de FN toets of de 2e verticaal streep toets om te zetten naar een ctrl toets?

Alvast bedankt!

John

Windows 10
NL Model: HP ENVY Curved 34-b150nd All-in-One
Processor: i7-8700T CPU@2.40GHz
Bios: F.03

WhatsApp Image 2018-10-28 at 12.48.58.jpeg
 
Bedankt Edmoor,
ik heb het op meerdere manieren geprobeerd maar niet gelukt. De applicatie ziet alleen de standaard toetsen en die kan ik weer niet omzetten naar toetsen zoals ctrl, shift, alt, fn, enter etc, tenzij ik iets gemist hebt.
(bovenste plaatje is van de applicatie)
verschil.jpg
 
Jammer.
De applicatie toont ook de toets die wordt ingedrukt.
Er gebeurt dan niets als je die toets gebruikt?
 
Nee, na dat ik de slash-toets indrukt in de applicatie kan ik die niet omzetten naar een ctrl wel naar een R-toets bijvoorbeeld. Jammer idd.
 
Helaas. Het was in ieder geval te proberen.
Het is inderdaad een rare toets op die plek.
 
Misschien met deze tool.
http://www.randyrants.com/
het is een zip bestandje met een portable progje.
Je drukt op add en in het linkse kader druk je op Type key en je drukt op de rare toets. Dan krijg je een code te zien, is die verschillend van E0_1D vervang die in het rechtse kader door rightCtrl (E0_1D) en druk op ok.
Denk erop, je verandert iets in het register, heb je daar weinig of geen ervaring mee, maak eerst een herstelpunt.
 
Even bekeken. Leuk progje! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan