PC build werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visionx

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2018
Berichten
17
Beste

Het gaat over een pc build die niet goed werkt. Naar aanleiding van deze thread : https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/942283-Zelfbouw-pc-werkt-niet-prima
Daaruit bleek dat moederbord mogelijk kortsluiting zou gehad hebben wegens gebrek van afstandbusjes. Ik heb een nieuwe moederbord gekocht identiek hetzelfde. Deze heb ik erin gemonteerd maar deze keer met afstandbusjes. Alles aangesloten en nog steeds krijg ik hetzelfde resultaat. Fans spinnen 2 seconden en alles valt stil. Toen viel er mij iets anders op. De aansluiting voor CPU bleek 12v 8-pin te zijn. Ik stopte er steeds 12V 4pin erin. Na wat research bleek dat 8pin wel van essentieel belang te zijn als het over een recente CPU gaat. Dus heb nieuwe voeding gekocht : coolermaster lite 500w 80plus. Deze voeding heeft wel ATX 12v 8-pin. Ik sluit alles daarmee terug aan en nog altijd hetzelfde resultaat..... Ik heb guides gekeken, manual doorzocht van moederbord en dubbel gecheckt. Duidelijk gaat er iets verkeerd maar de vraag is wat? ik heb totaal geen idee meer om eerlijk te zijn.

Dit zijn de onderdelen wat er allemaal inzet.
- A400 kingston 120gb SSD
- intel celeron G4900 3.1GHz
- Gigabyte GA-H110m s2h moederbord
- 4Gb DDR4 Corsair valueselect Dimm
- LC 420W voeding (vervangen door coolermaster lite 500w)
- GT710 MSI videokaart 2gb

Alvast bedankt!
 
En als je die videokaart er eens uit weg laat?
 
Hallo

In uw vorige topic heb ik gemeld :

"Er is tevens een reele kans op een defekte c.p.u. (overspanning).

Hou hier rekening mee tijdens eventueel verder testen..."

Mocht die c.p.u. defekt zijn , kun je het nieuwe motherboard ook doen sneuvelen ...

Kun je (laten) controleren d.m.v. multimeter .

Hopelijk voor u heb ik geen gelijk , want dit wordt een dure manier van bijleren...


Peter
 
Laatst bewerkt:
Videkaart weg gelaten en zelfde resultaat. Heb het gecontroleerd met multimeter en alles is prima.

Moederborden heb ik voor 41 euro/stuk gekocht bij bol.com en proccesor bij alternate.be. Dus proccesor veranderen of moederbord. Weet niet of ruilen met zulke componenten mogelijk is want ze zijn 'gebruikt' geweest.
 
Bol, pfff, die geeft gewoon aan dat die processor er wel op kan, niet dus.
Al veel ellende met die fa. meegemaakt.

Moederborden terug sturen, kun je echt niet aan zie of die zijn gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan