video grabber werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
949
Ik heb een Silver Crest video grabber gekocht bij Lidl om een paar oude videobanden te digitaliseren. Op mijn desktop met Windows 7 krijg ik een vage lichte pastelkleur en geen geluid. Op een oude lenovo Thinkpad X61 laptop alleen zwart beeld met ruis. Op mijn laptop Lenovo Thinkpad X250 met W10 en USB3 werkt hij niet omdat de video grabber alleen werkt met USB2 en niet backward compatible is met USB3. Andere instellingen op de video grabber-software maken geen verschil.
 
Met de meegeleverde software moet deze wel werken.
Bij de driver instellingen van dat programma staat dan toch iets niet goed.
Ik had het ook in het begin.
 
De driver wordt geïnstalleerd vanaf het dvd-tje. Ik zou niet weten wat ik daarin kan veranderen. Heb jaren geleden ook zo'n video grabber van Lidl aangeschaft en weer teruggebracht omdat ik alleen zwart/wit beeld kreeg. De driver met bijgeleverd progje zat nog op mijn desktop en dit is dezelfde versie. Is dus knap gedateerd en dat blijkt wel uit het feit dat het niet (backwards)compatible is met usb3. Kan dat het zijn en zo ja, hoe kom ik aan een geupdate versie? DriverBooster geeft overigens geen verouderde driver aan. Het apparaatje zelf is wel een heel ander en moderner type met daarop een knop om screenshots te kunnen maken.
 
Dag,

De installatie deed het gewoon in Windows 10, en mijn Corel software herkende de grabber.
Of dit ook voor andere software geldt weet ik niet, maar het feit dat de drivers gewoon installeren in Windows 10 doet vermoeden van wel.

Mocht u toch problemen hebben met het installeren, ga dan naar de eigenschappen van het setup bestand (het .exe bestand) en ga naar het tabblad Compatibiliteit, vink Compatibiliteits Modus aan en kies de Windows versie die bij de VideoGrabber hoort.

Dit advies, wat ook van toepassing is op Windows 7 en misschien bijgeleverde software (niet de probleemoplosser compatibiliteit in het contextmenu maar onder Eigenschappen het tabblad Compatibiliteit) was te lezen op het forum van volgende pagina: https://www.gebruikershandleiding.com/Silvercrest-SVG-2.0-A2/handleiding-5-540001.html Hier staan tal van tips zoals; het werkt alleen met Europees PAL video systeem, geen NTSC, en dat de camera en microfoon aangezet moeten worden bij Windows 10 Privacy instellingen.

Succes
 
Ik heb een hoop tips toegepast, maar zonder het gewenste resultaat. Ik hou zwart/wit of een beetje vage kleur. Heb het ding teruggebracht nu dat nog kon. Had in de kast nog een videograbber liggen die ik ooit via internet had aangeschaft. Het is een EasierCap, inderdaad niet de originele EasyCap ontdekte ik na ontvangst. Dat ding werkte ook niet. Heb ontdekt dat daar dezelfde chip in zit als in de Silver Crest en de bijgeleverde software is ook hetzelfde. Als ik hem aansluit krijg ik ook hetzelfde scherm als met de Silver Crest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan