Van HDD naar SSD en Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morice72

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2018
Berichten
10
Hallo,
Mijn PC is gevallen :eek: tijdens opstarten en wil nu dus niet meer opstarten. Lijkt op een kapotte HDD. Ik zou nu een SSD erin willen zetten, maar vraag me af hoe ik dan windows erop krijg? Werkt mijn licentie dan nog wel? Moet ik Windows 10 installatie dan eerst via een USB installeren?

Alle hulp is welkom, ben niet ervaren in dit soor hardware veranderingen..
 
De key zit op het moederbord in het bios opgeslagen. Dus gewoon op de SSD installeren.
Na een herstart na het installeren herkent windows de key automatisch.
Je moet wel de juiste versie Windows 10 installeren, meen ik.
 
Bedankt. Dus installatie van internet halen en via een USB stick installeren? Hoe weet ik welke Windows 10 ik nodig heb? De laptop is 4 jaar en had origineel Windows xp. Kan ik dan direct beginnen met win 10?
 
Een laptop van 4 jaar oud met Win XP..?
Dan kan gewoon niet waar zijn, de ondersteuning voor XP was toen allang afgelopen.
Mocht dat op 1 of andere wazige manier toch waar zijn, dan zit er geen key in de BIOS.
Een upgrade van bijv. Win7 of Win 8 / 8.1 betreft in de meeste gevallen een Home-versie dus die zou ik installeren om mee te beginnen.
Als je dan Win 10 wilt installeren moet je een licentie aanschaffen tenzij de laptop al Win 10 heeft gedraaid.
In dat geval wordt Windows automatisch geactiveerd als er een werkende internetverbinding is.
 
Sorry, klopt ik had geen xp maar windows 8 en kreeg een upgrade naar 10. De pc heeft dus al win 10 gedraaid. Dus kan ik dan windows 10 direct installeren, of toch eerst via 8 (als dat nog te krijgen is).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan