Aan een opdrachtbon (order) een gewijzigd record hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er al even naar gekeken. Maar nog niet echt opgelost vanwege andere bezigheden. Ik kijk er zo nog even naar!
 
Hoi OctaFish,
Het lijkt dat ik iets heb gevonden dat werkt voor het uitlezen van de waarden van de afhankelijke keuzelijsten op het frmOpdracht in de modus muteren. Ik moet nog het een en ander even opschonen. Natuurlijk wel het verzoek om er even naar te kijken als je tijd hebt. Ik stuur morgen een update.
Marjan
 
Hoi OctaFish,
Hierbij een nieuwe versie. Op het frmOpdracht staan de keuzelijsten die van elkaar afhankelijk zijn op basis van tblDienstverlening waarin ik het veld ParentID heb toegevoegd. In de invoermodus wordt de waarde ingevuld in het veld KlantDienstID.
In de mutatiemodus lees ik na meerdere acties de waarde uit om op het formulier de naam van de dienstverlening te krijgen. Ik heb hiervoor een functie aangemaakt in de module Dienstverlening. Voor mijn gevoel is het allemaal wel omslachtig.

Heb ik ook nog een vraag over het frmVrijwilliger. Vrijwilligers kunnen verschillende diensten leveren, maar ook vaste klanten hebben. Ik wilde hiervoor 1 koppeltabel maken maar met een dienst en een vaste klant in hetzelfde record is bij muteren geen optie. Als je in het subformulier de klant verwijderd, verwijder je ook de dienst en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Uiteindelijk maar gekozen voor 2 koppeltabellen.

Ik kan mezelf nog wel volgen, maar ik hoop dat jij me ook nog kunt volgen. :)
Als je nog tijd hebt, hoor ik graag je advies.

Code:
[ATTACH]332235.vB[/ATTACH]
 

Bijlagen

  • NvE helpmij voorbeeld5.zip
    178,7 KB · Weergaven: 23
Subformulier

Goedemiddag,

Is het gebruikelijk dat in een subformulier meteen een nieuw leeg record wordt aangemaakt als je een record vult. Ik wil een datumveld automatisch vullen met Date() maar dat doet ie dan ook in het volgende record, terwijl ik daar nog niets wil invullen. Hoe kan ik dit aanpassen?

Groet Marjan
 
Een Standaardwaarde doet niks; als je een nieuw record aanmaakt, staat de datum inderdaad alvast ingevuld, maar als je verder geen data invult, wordt het record niet gemaakt. Het is dus meer een 'virtuele' invulling dan een practische. Het laatste dat je wilt, is die optie uitschakelen :).
 
access afsluiten

Allereerst een gelukkig, gezond en gezellig 2019.

Morgen gaan we van start. Spannend.
Nu kan ik wel met quit de database sluiten, maar welk commando moet ik gebruiken om ook access af te sluiten. Ik kan het niet zo snel vinden.

Groet Marjan
 
Quit gebruik je ook om Access af te sluiten. Eventueel te gebruiken in combinatie met Application: Application.Quit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan