Netwerk functioneerd prima totdat ik 1 laptop gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerkerk

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
69
Goedendag,

Gegevens:
Router van Tele 2: TG789bvn. WIFI hiervan uitgeschakeld. benaderbaar via 192.168.1.1
externe router: TP Link AC1750 Wireless Dual Band Gigabit Router Archer C7. Benaderbaar via 192.168.2.1
Laptop: Acer Aspire A715-71G series (model 2018 met windows 10)


Het netwerk functioneerd goed. Computer, zonnepanelen aangesloten via de externe router (via UTP kabel), TV aangeloten op de Tele 2 modem. Ook de home cinema loopt via deze aansluiting.
Meerdere telefoons, tablet en Toon thermostaat via draadloze verbinding met TP link verbonden.

Dan ook nog 1 laptop. Die verbinding gaat ook goed. Maar na verloop van tijd is mn hele internet opeens uitgeschakeld. Alle verbindingen worden verbroken en op telefoon zegt hij wel: draadloos netwerk beschikbaar, maar als ik op verbinden klik lukt het niet. Ook vaste verbinding via computer werkt niet meer en TV is ook niet meer te zien.

Ik heb geprobeerd om deze laptop een statisch IP adres te geven en hem altijd hiermee te laten verbinden maar dat helpt ook niet. Het rare is dat het dus maar af en toe gebeurt.

De enige oplossing om het weer goed te krijgen is om de externe TP link router van de stroom te halen en na 30 seconden weer te herstarten.
Er zijn heel veel instellingen mogelijk in de TP link. Waar zou ik eventueel naar kunnen kijken?

(zie bijlagen voor de foutmeldingen op computer en laptop als de verbinding verbroken is)

Alvast bedankt voor het meedenken. Knipsel foutmelding laptop.JPGKnipsel foutmelding.PNG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan