PC uitgevallen wil niet meer opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
De pc stond vanmorgen in de zon achter het raam en is opeens uit gevallen. Dat is nooit eerder gebeurd. Alleen wil hij niet meer opstarten. Als ik de aanknop indruk zie ik wel ong. een keer in de tien keer het blauwe led lampje op het MB heel kort flitsen maar de ventilator gaat niet draaien.

Waar zou ik moeten zoeken, voeding?

Het is een AMX CPU 8320 met stock koeler.
MB 990 FXA-GD 65

Leeftijd< misschien 8 jaar???
 
Laatst bewerkt:
Voeding lijkt me een voor de hand liggende oorzaak inderdaad...
Zou die eens uitwisselen en kijken wat het oplevert....moederbord kan ook overleden zijn...
 
Lijkt op een probleem met de voeding.

Als je een testexemplaar nodig hebt. Je weet me te vinden :)
 
Misschien is de ventilator wel stuk of wil deze niet meer draaien door verzakt kabeltje of stof opeenhoping, dan beveiligt de computer omdat die weet dat die stil staat. Er kan iets fout zijn met een insteekkaart dus als inwendige inspectie niet iets oplevert zoals losse stekkertjes moet u de onnodige zaken maar eerst eens uitbouwen. Was er niets te ruiken? Een voeding die stuk gaat kan nog wel eens ploffen.
 
Lijkt op een probleem met de voeding.

Als je een testexemplaar nodig hebt. Je weet me te vinden :)

Hoi Roger,

Als je een test voeding hebt dan zou ik die inderdaad graag willen lenen. Als tijd hebt, laat maar iets weten dan kom ik ze even ophalen.
 
Misschien is de ventilator wel stuk of wil deze niet meer draaien door verzakt kabeltje of stof opeenhoping, dan beveiligt de computer omdat die weet dat die stil staat.

Heb ik op gelet, maar geen plof gehoord of rook etc. Maar zal morgenvroeg zeker de boel nakijken.
 
Vandaag voeding vervangen, nadat ik de "test" met de paperclip heb gedaan, nu is alles paletti.

Allen dank voor het meedenken en de aangeboden hulp.


grtzzzzzzzzzzzz...............
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan