• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan geen Excel-bestanden openen vanuit verkenner

• Onderwerp starter Onderwerp starter pdka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Hoi.

Ik kan geen Excel-bestanden openen vanuit de verkenner. Als ik in Excel zit en bestanden wil openen lukt dat wel. Ik heb het vinkje DDE in Opties/Geavanceerd/Algemeen al uitgezet, Office al hersteld en alle COM-invoegtoepassingen uitgeschakeld. Iemand suggesties?

Heb je een snel herstel of een uitgebreid herstel gedaan?

Wat gebeurt er dan wel als je een Excel bestand in de Verkenner probeert te openen?

Excel opent en ik krijg een volledig grijs spreadsheet te zien. Vervolgens kan ik vanuit Excel het bestand wel openen.

Knipsel.JPG

Erg vreemd inderdaad. Geen idee wat daar de oorzaak van kan zijn. Staat dat te openen document lokaal op je PC of op een netwerk schijf?

Wat ik zou doen is met de Revo Uninstaller de Office installatie volledig verwijderen, PC herstarten en Office opnieuw installeren.
https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Wellicht dat dat helpt.

Laatst bewerkt:
Bestand staat gewoon op PC. Opnieuw installeren lijkt inderdaad de enig overblijvende optie. Bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan