Wordtekst met afbeeldingen converteren naar html

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
326
Een ASP classic module genereert lijsten uit een Access-database (via een select query).

Bovenaan die lijsten komt telkens hetzelfde opschrift/logo bestaande uit een tekst met afbeeldingen.
Dit logo is een Word 2013 documentje dat met save as omgezet werd in een webpagina : logo.htm

In een volgende stap worden de aldus gecreëerde browser-lijsten afgedrukt=opgeslagen naar XPS en vervolgens terug geconverteerd naar Word om verder aangevuld te worden (in Word).
De gebruikte converter: https://online2pdf.com/convert-xps-to-word

Ik stel vast dat bij wijzigingen aan logo.htm de afbeeldingen (soms) ontbreken en het eindresultaat van de conversie naar Word niet steeds dezelfde lay-out behoudt als in de oorspronkelijke browserlijst.
Bijgevolg vraag ik mij af of het gevolgd stappenplan niet beter, eenvoudiger of anders kan gebeuren zodat wijzigingen aan het 'logo-document' vlotter kunnen en ook de oorspronkelijk lijst-lay-out na conversie in Word steeds behouden blijft.

Dank voor tips en/of mogelijke alternatieve werkwijze(n).
 
Wellicht is het handig als je het logo bestand meepost. Word is legendarisch slecht in het maken van html via Opslaan Als. Zonder iets gezien te hebben, kun je er nu al van uitgaan dat het bestand logo.htm veel beter kan. En dat je dan ook al een hoop ellende kan voorkomen bij het terugconverteren.
 
Logo-tekst is variabel - globaal rechthoekig van ca 4 cm hoog - ca 16 breed verdeeld in 3 vakjes : 25% JPG-afbeelding - 60% tekst - 15% JPG-afbeelding.
Toch opmaken/aanpassen in Word ? Hoe opslaan ?
 
Laatst bewerkt:
Volgens OctaFish is "Word legendarisch slecht in het maken van html via Opslaan. Zonder iets gezien te hebben, kun je er nu al van uitgaan dat het bestand logo.htm veel beter kan. En dat je dan ook al een hoop ellende kan voorkomen bij het terugconverteren."

Wat is dan een/het goede alternatief om html te maken ?

Dank voor een tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan