Server op eigen computer?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfcdejong

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
178
Mogelijk kan ik hier advies krijgen betreffende mijn volgende vraag.

Op dit moment heb ik een website online lopen.

Nu zou ik deze website gewoon thuis testen, ik heb al wat met Apache geprobeerd maar kom niet verder dan de installatie, de desbetreffende website heb ik nog steeds niet kunnen installeren, volgens de maker moet dat eenvoudig kunnen.

Mogelijk heeft iemand hier ervaring mee.

Het desbetreffende programma (Genealogie), is met PHP.

Op internet te bekijken op www.robinfo.nl (beveiligd)

Rob
 
Tuurlijk kan dat.
Je kan met veel gepriegel een webserver in elkaar zetten met MySQL en PHP ondersteuning. Maar je kan ook een kant-en-klaar pakket downlaoden met dit alles-in-één. Daarvoor raad ik XAMPP aan. Te download op www.apachefriends.org.

Als alles goed is geinstalleerd, dan kan je op je eigen computer naar http://localhost surfen, en dan kan je alles bekijken wat er in de /htdocs map staat.
 
Ik zou het haast zeker weten, maar dat moet haast te vinden zijn op de TNG website, waarvan jij de software gebruikt.
Hun forum:
https://tng.community/index.php?/forums/

En XAMPP lijkt me een mooie start om dit lokaal te doen.
Het staat zelfs bij de FAQ's...:eek:
http://www.tngsitebuilding.com/faqs.php
Could I run it from my home computer anyway (without a website)?
Yes, you could do that, but since TNG is web-based, you must first turn your home computer into your own private web server. In other words, you'll need to install a web server program, plus PHP and MySQL. That may sound a little challenging, but there are free software packages out there that contain all the components you'll need. If you're running Windows, look into something called Wampserver. If you've got a Mac, use MAMP instead. An alternative that also works on Linux is called XAMPP. If you can get one of those packages installed on your home computer, then you can run TNG right there with no web site or Internet connection required.
 
Laatst bewerkt:
Eerste en vooral ...
dns is je domein gekoppeld aan een vast ip (vast ip kan je van je internetprovider krijgen als je het vraagt)
volgende vraag heb je een router netwerkinfrastructuur en laat je het verkeer omleiden naar die betreffende pc (ook poort)
volgende vraag heb je het domein in je hostfile al dan niet staan (je dient een andere naam te nemen voor je site) bvb. :robinfo.bijmijthuis
volgende vraag heb je een beveiliging certificaat afgeleid van ca (hoeft niet maar indien je één gebruikt moet je het trusten voor je het kan gebruiken.)


Aanmerkingen op de geleverde link enkel gedateerde versienrs
best ga je voor php7 en voor mysql 8 (let op nog niet alle softwares/cms zijn omgezet naar de nieuwe standaard de meeste zijn er zeer traag mee)
 
Laatst bewerkt:
Hij wil hem alleen lokaal testen op de local host... zelfs de netwerk stekker kan er dan uit....
Wat ik lees boven, gaat ie hem thuis niet hosten voor buiten... echt alleen testen.
Nu zou ik deze website gewoon thuis testen....
 
Dank voor de vele reacties, het is inderdaad zo dat ik het programma thuis op mijn computer wil draaien, z.g. localhost, hetgeen mij tot op heden niet is gelukt, ook niet net apache. Ik kom niet verder dan de programma installatie en that's it.
Morgen ga ik het weer proberen en zal dan het resultaat hier melden.


Rob
 
normaal moet die er ongeveer zo uit zien als je xampp draait

ga eens kijken op de 127.0.0.1 of ::1 naargelang je ip4 of ip6 gebruikt

xampp.jpg

je moet de zien draaien
kan je eens het resultaat geven van cmd.exe prompt ..._>netstat -ao
 
https://www.pushpendra.net/apache-wont-start-on-xampp/
Kun je dat ook bij jou na lopen?
Test anders of ie op poort 80 wel eventueel werkt? Zolang er geen PRT FWD in de router is aangezet, gaat er toch niks naar buiten...
Dan wel ok?
Is er iets in jouw systeem dat de localhost bezet houdt?
Hmm zou ik niet prettig vinden als dat niet bekend zou zijn op mijn systeem......

Zit IIS in de weg?
https://techbrij.com/setting-up-xampp-apache-iis-windows

So here is the solution for apache when skype not present. In this case you need to check port no 80 is free or not. Below is the step

Open Command prompt
Run command : netstat -a -no
Check all the local address which have port no 80.
If you find port no. 80, just note down the PID for that local address.
Now Run Command : tasklist
Check all the running program and match with written PID.
Open Task Manager and end process for that program ( or you can open the program and check setting, if you can check port no.)
 
Laatst bewerkt:
Als port forwarding niet ingesteld staat op je router, dan gaat er ook niks naar binnen bedoel je. Je kan met je server prima naar buiten connecten, en je router heeft daar niks mee van doen.
 
Je begrijpt me verkeerd, vermoedelijk: vaak zijn er zorgen over veiligheid tav experimenten. Maar als je geen port forwarding toepast dan kun je gerust op poort 80 experimenteren om te kijken of het daar wel werkt om vervolgens uit te zoeken waarom 127.0.01 de local host niet werkt..
Of werken beiden niet en dan heb je wrs een ander probleem.
Een thuis webserver hang je niet zomaar aan het web als je er onvoldoende verstand van hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Vandaag heeft mijn computer veel problemen, dinsdag ga ik kijken voor een andere, nu type ik op een asus 10 inch waarop ik nauwelijks kan lezen, hopelijk mag ik met een nieuwe computer dit forum weer raadplegen? Het zal een paar dagen duren.
Alvast veel dank en tot ziens (Schrijfs)

Rob
 
Hallo,
Hopelijk mag ik met een nieuwe computer dit forum weer raadplegen? Het zal een paar dagen duren.
Veel succes!
En wat ons betreft ben je van harte welkom hier op je nieuwe PC! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan