Sony AccuCORE DVD+R 4.7 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Berichten
295
Ik heb een aantal jaren geleden een heleboel DVD's gebrand, bijna 200. Ik schat dat het 5 a 6 jaar geleden was. Daarna heb ik er een paar jaar niet naar omgekeken. Zojuist wilde ik een paar van die DVD's bekijken, maar van de eerste 5 die ik willekeurig probeerde kon er geen een worden afgespeeld. Ik heb ze geprobeerd te openen op 3 verschillende DVD spelers en ook op mijn PC. Ik was eerst in de veronderstelling dat ze om de een of andere reden allemaal niet meer goed waren. De meeste DVD's zitten in een kist met mapjes en deze kist is afgesloten. Andere DVD's lagen in een la die ook dicht was.

Ik heb niet elke DVD geprobeerd af te spelen nadat ik hem had gebrand, maar ik wist zeker dat ik de eerste paar getest had. Nu kom ik er achter dat de eerste 28 allemaal nog werken en daarna sommige wel en sommige niet. Soms lijkt het alsof de speler iets wil opstarten, maar het lukt hem niet en dan blijft hij hangen.

Misschien heb ik iets soms anders gedaan bij het branden, maar ik zou niet weten wat. Volgens mij heb ik elke keer hetzelfde trucje gedaan. Misschien heeft iemand een idee of en zo ja hoe dit te herstellen is?

Het gaat om de Sony AccuCORE DVD+R 4.7 GB

Toevoeging: Het wordt nog gekker. Ik ben 1 voor 1 elke DVD aan het controleren of ik ze af kan spelen. 1 t/m 28 gingen goed en toen een stuk of 20 niet. Op een gegeven moment kwam ik er achter dat een hij een aantal DVD's die hij eerst wel pakte, later niet meer opstartte. Ik heb het idee dat het hoofdmenu soms niet kan worden opgestart.

Is er nog iets te redden? Zou het erg jammer vinden als ik 100+ DVD's kan weggooien.
 
Laatst bewerkt:
Alles in dat artikel wat goed is heb ik. Donkere plek, luchtdicht, in hoesje, helemaal schoon, verticaal en nooit of misschien 1x gebruikt
 
Feit blijft dat sommige niet meer af te spelen zijn op meerdere spelers, zowel stand-alone als in de PC.
Die zijn dan echt gewoon niet meer leesbaar en daar doe je niets aan.
 
Laatst bewerkt:
Welk besturingssysteem gebruik je?
In W10 zit geen player.

En die dingen zijn gemaakt met een organische brandbare toplaag die verouderd na een aantal jaren.

Wat ziet PhotoRec nog?
https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Enige software die meer kan zien in IsoBuster maar die is niet gratis.
En er zijn er meer.
https://alternativeto.net/software/isobuster/

DVD gold b.v. zijn wel lang houdbare DVD's alleen schiet je daar nu niets meer mee op.
 
Lijkt er op dat photorec wel wat vindt, maar duurt nog een dag voordat hij klaar is.

5bddcf3728eb5-Schermafdruk_2018-11-03_17.39.06.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan