Klok wil niet meer synchroniseren in W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Op mijn desktop met dual boot W7 en Linux Mint kan ik in Windows ineens niet meer in Firefox. Kreeg als reden de melding dat de klok niet goed staat. Die staat inderdaad ineens op 1-1-2001. Als ik hem volgens de regels weer op automatisch synchroniseren instel, lukt dat niet. Krijg melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met time.windows.com 'probeer het later nog eens'. Maar 'later'duurt nu al een week zonder resultaat. Internetverbinding is ok en in Linux staat de klok wel goed, dus is er iets mis met Windows. Hoe los ik dat op als de gewone procedure niet werkt?
 
Probeer een van deze timeservers eens:

time-a.nist.com
time-b.nist.gov
time.windows.com
time.nist.com
time-nw.nist.com
 
Laatst bewerkt:
Incorrecte datum duidt op een lege BIOS batterij.
Vervang je BIOS batterij en probeer het nog eens.

Tardis
 
Ik had al een andere timeserver geprobeerd, maar dat loste het probleem niet op. Kreeg nog steeds de melding Geen verbinding met time.windows.com wat ik vreemd vond. Bios-batterij zou kunnen. Desktop is 5 a 6 jaar oud, dus dat is wel snel. Heb nog een desktop van meer dan 17 jaar oud en die draait nog op de originele batterij. Maandag maar op een nieuwe batterij uit. Wordt vervolgd.
 
De bios batterij heb ik vervangen, maar na het opstarten nog steeds 1-1-2001. En welke timeserver ik probeer, steeds melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met time.windows.com 'probeer het later nog eens'. Ik heb datum en tijd nu handmatig ingesteld en de tijd loopt nu. Benieuwd of het na opnieuw opstarten ook nog werkt.
 
Benieuwd of de klok nog goed stond, vanmorgen de desktop opgestart via het dual boot keuzescherm in Windows en dat leek goed te gaan, tot ineens een zwart scherm. Hij start nu niet meer op en ook een live-dvd met Linux wordt niet opgestart. Dit is dus serieuzer dan een foute klok. Weet iemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Dat niet. Ik dacht meer aan een overleden videokaart. Bij een bevriende pc-winkel even de ATI-radeon kaart gewisseld en dat was het inderdaad. Toen deed hij het weer. Dank voor de adviezen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan