dubbele labels bij samenvoegen met excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barbara24

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2015
Berichten
8
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over het maken van etiketten in Word middels mail merge.
Ik heb een excelbestand met twee kolommen, naam en achternaam.
Als ik hiervan etiketten maak middels mail merge, dan lijkt dat prima te lukken. Echter het tweede blad begint met de tweede naam en verder, het derde blad begint met de derde naam, het vierde blad met de vierde naam en zo verder. Ik krijg dus dubbele etiketten.
Weet iemand van jullie wat hier mis gaat, of wat ik verkeerd zou kunnen doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groeten
Barbara
 
Ik snap niet helemaal wat je precies gedaan hebt, dus wellicht is het posten van de bestanden (Word document en Excel lijst) handig om te doen. Bij het maken van etiketten moet je de velden in het eerste etiket zetten, en als dat klaar is dat etiket doorkopiëren naar de overige etiketten. Daar heb je een knop voor in de wizard. doe je dat niet, dan heb je feitelijk maar één etiket op een pagina staan, en geen 21 of 24 (afhankelijk van het soort etiketveld dat je gebruikt). Overigens heeft je vraag volgens mij niks met je titel te maken, want je hebt het nergens over dubbele labels :).
 
Hoi,
Ik heb inderdaad de velden in het eerste etiket gezet en vervolgens op de knop "update all labels" geklikt waarmee de velden doorgekopieerd worden naar alle etiketten.
Het probleem was dat ieder blad dezelfde etiketten toonde op het scherm, maar dan telkens 1 persoon opschuivend.
Dus voor 30 etiketten/labels kreeg ik 6 pagina's met 24 etiketten, i.p.v. de twee pagina's die nodig zijn.
Toen ik dit net ging printen om te scannen om te laten zien wat er mis ging, blijkt ie het met het printen wel goed te doen.
Het is dus alleen een weergave probleem in word.


Dankje
Groeten
Barbara
 

Bijlagen

  • test helpmij.xlsx
    8,1 KB · Weergaven: 61
Altijd een voorbeeld bekijken in de Afdrukweergave; dan worden de velden altijd bijgewerkt. Je kunt in de opties overigens aanzetten dat velden automatisch worden bijgewerkt, en dan zie je ook in de Afdrukweergave de juiste gegevens. Ik heb jouw ‘probleem’ in ieder geval nooit met samenvoegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan