mailer.php werkt niet na verhuizing server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan ook een antispam service gebruiken, bijvoorbeeld akismet.com
Die heb ik op alle Wordpress websites, maar op een html one-page webpagina weet ik niet of dat kan?
Geen idee eigenlijk!

Dus ik hoef niets erbij te zetten, het staat al in het bestand. Thanx, dan laat ik het zo.
 
Had Google niet ook een invisible re-Captcha?
Die is ontzichtbaar en ook vriendelijker.
 
Als je ingelogd bent in je Google account dan hoef je alleen "ik ben geen robot" aan te vinken (puzzelen is dan niet nodig).
Ik ga toch even googelen of ze iets onzichtbaars hebben.
 
@php4u. De invisible reCaptcha v2 is helemaal langs mij heen gegaan :rolleyes: Ga ik bekijken.
Ook de reCaptcha v3 lijkt erg interessant, die geeft een score, bij een lager getal een hogere kans dat het een bot is.

Google geeft wel info over de API van v3 maar niet over de werking.

"....Google didn't offer more information about how Invisible reCAPTCHA works. But the system probably analyzes things like typing speed, cursor movements, and rate of scrolling to determine whether a visitor is a human or a bot...."
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ze willen spammers niet wijzer maken dan ze al zijn. Ik ga er ook van de week even mee experimenteren.
 
Als ik het goed begrijp is dat alleen fijn als je een Google account hebt. En velen hebben dat niet, wat zien zij dan?
Wordt dat niet dan zo'n geval met plaatjes en zo die je moet aanvinken? Vreselijk zijn die!!

@php4u. De invisible reCaptcha v2 is helemaal langs mij heen gegaan Ga ik bekijken.
Ook de reCaptcha v3 lijkt erg interessant, die geeft een score, bij een lager getal een hogere kans dat het een bot is.
Heb je een linkje mss? En is dat wat voor de website?
 
De reden dat ik Google reCaptcha lange tijd links heb laten liggen is vanwege die puzzel, inderdaad niet vriendelijk en daar komt bij dat de puzzel op smartphone buiten beeld viel. Daar was wel een workaround voor maar niet optimaal. php4u gaf aan dat er nu een 'onzichtbare' reCaptcha is (zelfs in 2 smaken) op https://developers.google.com/recaptcha/docs/v3

- reCaptcha v2 invisible
- reCaptcha v3

In het kort (v3)
Javascript voor reCaptcha v3 komt in index.php.
De 'spam score' wordt met het formulier meegestuurd en verwerkt in mailer.php OF in index.php verwerkt zodat het formulier niet wordt verzonden.
De website eigenaar heeft een Google account nodig in verband met de benodigde 'site_key'.

Ik zal komende week kijken hoe je dit kan toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
Met die plugin gaat het stukken makkelijker, voor 2 websites zal ik deze installeren, want de captcha die ik nu heb, werkt niet. Hoe gek ook, maar als ik deze instel komen de mails niet aan, of te wel, ze worden niet verzonden. De website blijft namelijk hangen en doet verder niets.
Daar heb ik dus niets aan. Nu doe ik het zonder ;)
 
Laatst bewerkt:
Ah, gemist. Had de plugin al wel geïnstalleerd, maar had nog geen sleutel gemaakt. Dacht, dat doe ik morgen even op mijn gemak.
Laat dan maar zitten, dus maar niet uitproberen hahahaha.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan