mailer.php werkt niet na verhuizing server

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.678
Hoi (en dan met name PHP4U en Bron ;) )

Ik heb de behangwebsite overgezet naar de nieuwe server middels ftp. (http://www.jfgbehangservice.nl/)
Alles werkt.....het ziet er goed uit.....behalve.......je raad het al, het contactformulier. (oh en de overige afbeeldingen maar dat komt goed)

Ik krijg de melding Uw bericht is helaas niet verstuurd.

Ik heb uiteraard in de mailer.php de gegevens veranderd die nodig waren, ander e-mailadres met wachtwoord.
Daarbij in de directadmin de mail aangemaakt beginnend met info@ en deze doorlaten verwijzen naar even mijn info@steunpunt.....

Maar het werkt dus niet. Wat zie ik over het hoofd wat ik nu nog moet veranderen? Alle files staan net zoals op mijn test server en alles is naar mijn mening veranderd wat veranderd moest worden.

graag nog even hulp als het kan. Jullie zijn bij voorbaat al kanjers ;) !!

ps. ik moet hem nog https maken hoor, maar eerst even dit in orde.
 
Laatst bewerkt:
Welke host provider staat de website?
 
Gebruik je de SMTP binnen phpMailer?
Zet dan de debug eens op 2:

$mail->SMTPDebug = 2;

Zie je dan meer spannende informatie?
 
De $mail->SMTPDebug = 2; (tip php4u bij gebruik van smtp) werkt alleen als je in index.php tijdelijk ajax uitzet, op deze manier.
Code:
<!--
<script src="jquery.ajax.mailer.js"></script>
-->
dan kan je precies zien waar het fout gaat in de communicatie met de mailserver.

Aanvulling. De SMTP debug informatie zou hier op moeten lijken (met een hoop regels ertussen)
Code:
2018-11-06 22:15:53 SERVER -> CLIENT: 220 mail.example.nl [B]ESMTP ready[/B]
2018-11-06 22:15:53 CLIENT -> SERVER: [B]EHLO[/B] www.home.lan
2018-11-06 22:15:53 SERVER -> CLIENT: 250-mail.example.nl 250 [B]AUTH[/B]
...
...
2018-11-06 22:15:55 SERVER -> CLIENT: 250 2.0.0 HiErStAaTeEnCoDe [B]Message accepted for delivery[/B]
2018-11-06 22:15:55 CLIENT -> SERVER: [B]QUIT[/B]
2018-11-06 22:15:55 SERVER -> CLIENT: 221 2.0.0 mail.example.nl [B]closing connection[/B]
 
Laatst bewerkt:
Eerst @Bron: ik kreeg de mail binnen!

Verder staat de website bij dezelfde hosting als die van mij, Versio
De gegevens die nodig zijn om te werken heb ik uiteraard veranderd, ik heb de domeinnaam aangemaakt info@jfg........nl en deze laten doorverwijzen naar mijn info@steunpunt......nl om te kijken of het werk.

Ik ga straks dat debug doen en jullie krijgen de uitslag uiteraard te lezen.

(het is toch gek dat het nu opeens niet werkt? Ik heb alles overgezet zoals ik vaker doe, de files in tact gelaten behalve dan de email/wachtwoord/ veranderd in mailer.php Heb ook de index.php en dat ajax ding doorlopen of daar nog iets instond wat er veranderd moest worden. Heb dus alles doorlopen)
 
Het probleem zit hem in het transport van de mail via de mailserver. Het ligt waarschijnlijk niet aan de webserver. :)
 
Heb
Code:
<!--
<script src="jquery.ajax.mailer.js"></script>
-->
dit gedaan, daarna debug op 2 gezet, toen het form ingevuld maar ik krijg

2018-11-07 13:41:38 SMTP ERROR: Failed to connect to server: (0)
SMTP connect() failed. https://github.com/PHPMailer/PHPMailer/wiki/Troubleshooting
{"name":"200","email":"200","subject":"200","message":"200","score":"500"}

toch eens kijken bij de instellingen dan
 
This is often reported as a PHPMailer problem, but it's almost always down to local DNS failure

Dit heb ik gelezen. Zou de domeinnaam niet op de juiste DNS staan?
De domeinnaam is WEL aan het hostingpakket gehangen. Hm......

Ben al verder, er stond nog ergens een info@wptest....... in de mailer.php

Nu krijg ik alleen nog dit:
Code:
{"name":"200","email":"200","subject":"200","message":"200","score":"200"}

En ja wel hij doet het weer!!
Ik had vergeten om dat ajax ding weer te laten werken ;)

Ik krijg nu
Hartelijk dank voor uw bericht, wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
En ik krijg de mail keurig in mijn emailaccount.

Joepie!!

Nu is die echt af. hè, hè .......

Met mijn dank weer. Ik ga het beginnen te snappen allemaal dankzij jullie.

ps. als jullie even een testmailtje willen sturen, dan weet ik het echt zeker ;) alvast dank.
 
Laatst bewerkt:
als jullie even een testmailtje willen sturen, dan weet ik het echt zeker.
Net een testmail via formulier gestuurd.
 
die van jou heb ik niet binnen gekregen, maar net zelf een gedaan en die komt wel binnen.
Hartelijk dank voor uw bericht, wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
 
Ik kreeg ook de "hartelijk bedankt" melding op www.jfgbehangservice.nl . Staat de email in het Spam mmapje? (ook even in webmail kijken).
Is het AAN emailadres goed ingevuld: $mail->addAddress(....)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
De mail stond niet in de spam mail.
Eh, de info@behang wordt doorgelinkt naar een ander emailadres (nog steeds die van mij). Mijn mail (van mijn huisadres) komt keurig binnen in mijn emailaccount op de pc.

Als $mail->addAddress(....) niet goed staat zou mijn mail toch ook niet binnen komen?
 
Als $mail->addAddress(....) niet goed staat zou mijn mail toch ook niet binnen komen?
Dit hangt van de provider af. Bij steeds meer providers moet het VAN emailadres $mail->setFrom(...) een echt bestaand emailadres zijn van de provider waar je PHPMailer gebruikt. Het kan zijn dat het bij jou werkt omdat je een VAN emailadres invult met hetzelfde domein als het AAN emailadres. Ik heb nog een contactbericht gestuurd met een "Hartelijk dank" resultaat. Laat iemand anders in je omgeving ook eens een contactbericht sturen. Of vanaf je smartphone? Noot: ik heb de website van #1 gebruikt, of is dat een test website?
 
Laatst bewerkt:
De website uit mijn 1ste bericht is de juiste (met jfgbehangservice)

Het kan zijn dat het bij jou werkt omdat je een VAN emailadres invult met hetzelfde domein als het AAN emailadres.
Dat doe ik dus niet, ik gebruik mijn eigen privé huis e-mailadres. Ik krijg dan keurig in info@steunpunt...... de mail te zien.

Testmail vanaf mijn smartphone komt gewoon binnen!!

Hm......raar weer. Kan het nou niet eens in één keer goed werken hahahahaha?!

Edit:
heb de info@behang ook door laten verwijzen naar de eigenaar. (dat had ik nog niet omdat ik nog wilde testen).
Die heeft mijn testmail gekregen vanaf mijn smartphone, dus ik neem toch aan dat het zo in orde is.

Bron, had jij met een fake e-mailadres het formulier ingevuld?
 
Laatst bewerkt:
had jij met een fake e-mailadres het formulier ingevuld?
Ja. De provider kan dit ook checken en dan een email niet doorlaten. Zo te lezen werkt alles goed.
 
Blij te horen. Ik zal nog eens iemand vragen en als deze mail dan ook aankomt, is alles oké.
Kan de vraag weer gesloten worden ;)

ps. is er een mogelijkheid bij dit form dat er een melding komt als het een fake email betreft? Je ziet dat wel eens, dan staat er, dit email adres is niet correct of zoiets.
 
Laatst bewerkt:
Zet je zo'n filter dan in het php bestand van mailer.php?

Ik heb dit gevonden:
Code:
{ 
		print "Fout: Ongeldig E-Mail Adres"; 
		exit; 
	} 
	
	// ongewenste emaildomeinen filteren
	foreach ($xmail as $xmaildomein) {
		if ( is_substr($xmaildomein,$email))
		{
			print "Fout: Ongewenst E-Mail Adres";
			exit;
		}	
	}
 
Laatst bewerkt:
Wat staat er boven? Er is al een validatie voor?
 
Zet je zo'n filter dan in het php bestand van mailer.php?
Staat al in je mailer.php
Code:
$status['email'] = (!filter_var($inputs['email'], FILTER_VALIDATE_EMAIL)) ? "400" : "200";
Voordeel: bezoerker merkt niets. Nadeel: fake emailadres dat eruit ziet als een emailadres is valide.

Spam email kan je niet 100% weren via een contactformulier.
Je kan wel een aantal dingen doen om spam tegen te gaan, voorbeelden
8 Ways to Protect Web Forms from Spam

Persoonlijk vind ik Google ReCaptcha een goede antispam.
Voordeel: beste captcha op dit moment en het werkt op elk apparaat
Nadeel: Bezoekers die geen Google account hebben moeten puzzelen :)

Je kan ook een antispam service gebruiken, bijvoorbeeld akismet.com
Voordeel: de bezoeker merkt niets, alles gebeurt op de server.
Nadeel: betaald voor commercial website (gratis voor personal website). Er zullen ook wel gratis services zijn denk ik.

Zelf ben ik nu bezig met een relatief klein script voor
- afzender domein naar IP naar domein omzetten (bij spam kloppen doeminen niet met elkaar).
- in welk land bevindt zich het IP-adres (kan proxy of spoofing zijn).
- tekst scannen op Nederlandse stopwoorden (ik, mijn, jouw, het, enz.).
- domein extensie beperken (geen .ru, .pl, enz.)
Uiteraard alles niet waterdicht maar ik ben benieuwd naar het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan