Goedkope variant beeldbank?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beeldarts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2018
Berichten
1
Ik ben me voor mijn werk aan het oriënteren op een beeldbank-oplossing voor onze bedrijfsfoto's. Maar verreweg de meesten daarvan zijn ontzettend duur... Is er iemand van jullie die wellicht een goedkopere variant van een beeldbank weet, zoals misschien een offline-beeldbank, of bijvoorbeeld een andere cloudoplossing, zoals dropbox als beeldbank gebruiken? Dank voor het meedenken alvast!
 
Misschien googelen op: php picture stock open source
Bijvoorbeeld Piwigo https://piwigo.org/
Als je bij foto's ook korte/lange teksten wilt plaatsen dan ga je meer richting een blog of een photo gallery.

Bij dergelijke (meestal gratis) software pakketten heb je een host provider op internet nodig (globaal tussen 50 en 100 Euro per jaar afhankelijk van opslagruimte en provider).
Vanaf 15 Euro per jaar zijn er al providers. Persoonlijk zou ik als bedrijf een iets professioneler provider kiezen en die is logisch iets duurder.

Controleer altijd bij software of deze een goede wereldwijde support heeft door de community.

Aanvulling: niet elk software pakkeet heeft geavanceerde zoekmogelijkheden voor afbeeldingen. Bedenk van tevoeren in hoeverre dit belangrijk is.
Als het niet om duizenden foto's gaat kan je soms met een goede verdeling in 'galleries' een logisch geheel maken waarbij een zoekfunctie bijna overbodig is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan