WordPress een e-book verkopen welk systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Hoi,
Een klant wil een e-book verkopen via haar website. Daar zijn diverse mogelijkheden voor, ik ken "easy digital downloads" en "woocommerce".
Die laatste vind ik te uitgebreid daarvoor dus valt lijkt mij af.

Maar zijn er nog andere mogelijkheden die nóg eenvoudiger zijn?
Betalen zal via Mollie of Sisow lopen (iDEAL).

Thanks! :thumb:
 
Oh aanvulling, er is ook een PayPal Buy Now Button en dat is ook leuke optie (met of zonder plug-in), maar zoals de naam zegt alleen voor PayPal.
 
Het beste kan je even op de Mollie en Sisow website kijken welke API 's zij hebben voor welke software. Logisch hebben zij voor veel webshops (o.a. WooCommerce) een kant-en-klare API-module of -extensie. Als er niets tussen zit wat in aanmerking komt dan kan je de algemene PHP API gebruiken voor de betalingen. In dat geval heb je wel goede kennis nodig van het software pakket wat je wilt gebruiken om de API daarin te integreren.

Mollie en Sisow hebben het laatste woord. Als zij beoordelen dat de gebruikte software niet veilig genoeg is zal je geen "echte" betalingen kunnen doen.

Je kan kijken of er een webshop is waarin je veel menu-items in het beheerpaneel kan verbergen.
Dan blijft er een simpel beheerpaneel over voor de gebruiker.

Oja, volgens mij is Mollie wat goedkoper.

Oh aanvulling: in het "vertrouwens" gevoel van een website bezoeker doet PayPal het steeds minder goed. iDeal geeft wel vertrouwen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt @bron. Ik ben goed bekend met WooCommerce dus ik denk dat ik dat ga gebruiken. PayPal valt door de beperking af, ofschoon ik het bij een andere klant als Doneer knop heb gebruikt wat goed werkt.
Hoezo kom je erbij dat consumenten PayPal minder vertrouwen? En geldt dat alleen voor de NL markt?

Maar goede opmerkingen van je dat het beter is omgekeerd te kijken, dus eerst wat Mollie of Sisow ondersteund. Met Sisow heb ik goede ervaring overigens.
 
Ik had hetzelfde in gedachten, maar dan ook met een downloadlink. (heb daar een topic over gemaakt, https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/942111-E-book-laten-downloaden-na-bevestiging-mail)

Nu kan je in Woocommerce het artikel aanmaken, dan moeten zij eerst betalen via iDeal en dan met de bevestiging kan je de downloadlink geven. Dit kan je instellen bij Woocommerce. Dus een tekst die ze krijgen te zien na betalen en daar zou je de link neer kunnen zetten.
Of als je bericht krijgt van de nieuwe bestelling, een mail kunnen uitsturen met de downloadlink.
 
Hoezo kom je erbij dat consumenten PayPal minder vertrouwen?

Veiligheid schept vertrouwen. In het verleden is de combinatie Marktplaats / oplichting / PayPal te vaak vervelend in het nieuws geweest.
Dit is ondertussen sterk verbeterd maar het vertrouwen is hiermee niet hersteld.

Met iDeal komen mensen in hun eigen betaalomgeving en dat geeft veel meer vertrouwen.
Bijna 65% van de Nederlandse shoppers gebruikt iDeal voor online aankopen. Daarna komt de creditcard (vooral Visa) en daarna andere betaalmogelijkheden.

Volgens mij kan een koper bij PayPal 'doen alsof' een product niet is geleverd of beschadigd is aangekomen en kan de betaling dan terugdraaien.
De verkoper/webshop heeft het product geleverd, betaalt aan PayPal een percentage, en krijgt uiteindelijk van de klant geen geld.
 
Bedankt @femke en @bron voor meedenken en tips en @bron je uitleg over PayPal.
Ga maar voor de WooCommerce oplossing, vooral omdat ik die al vaak heb ingezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan