Geen toegang tot map in netwerk 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

jebl

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Berichten
109
Nadat het probleem met mijn netwerk is opgelost, zie topic https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/942346-Geen-toegang-tot-map-in-netwerk heb ik het volgende probleem.
Ik heb een IconBit XDS73D mediaspeler waarop ik een USB HDD heb aangesloten, in het netwerk zie ik wel de "iconBIT: Realtek Media Render" maar niet de aangesloten HDD.

Op de andere PC is deze HDD wel zichtbaar, wellicht weer een instelling die ik niet kan vinden :(

Misschien iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt :)
 
Bedoel je dat je op pc 1 de harddisk die is aangesloten is op de mediaspeler wel ziet en op pc 2 niet?
En op beide pc's zie je de mediaspeler wel binnen bijvoorbeeld Windows Explorer?
 
Het netwerk ziet er op mijn pc als volgt uit: iconbit-01.jpg
Op de andere pc is het icoon van de HDD wel zichtbaar, de iconbit is niet met een browser te openen.
Bij dubbelklikken of rechtsklikken kan ik alleen de eigenschappen zien waar niets in te stellen is.
 
Als de ene pc de netwerkschijf wel ziet en de andere niet; en ook beide pc's elkaar zien heeft met met configuratie van de pc te maken die de netwerkschijf niet ziet.
Zijn het Windows 10 pc's?
In volgende youtube filmpje worden diverse tips gegeven, wellicht heb je daar wat aan.
 
Als de ene pc de netwerkschijf wel ziet en de andere niet; en ook beide pc's elkaar zien heeft met met configuratie van de pc te maken die de netwerkschijf niet ziet.
Zoals jij het beschrijft is het precies en het zijn beide Windows 10 pc's.
Heb het filmpje bekeken en exact alle stappen gevolgd zonder resultaat :(
 
Om de één of andere wazige reden is de netwerkschijf weer zichtbaar in beide pc's :shocked:
In ieder geval bedankt voor de suggesties.
 
Goed om te horen @jebl. Je hebt geen idee waarom?
 
Het probleem is weer terug, eigenlijk al vlak nadat ik de vraag op opgelost heb gezet :(
Nog steeds is de harde schijf gekoppeld aan mijn iconBIT XDS73D niet zichtbaar in het netwerk op mijn pc, wel op de andere.
Ook is steeds vaker de iconbit verdwenen uit het netwerk, maar dan alleen op mijn pc.

Zo langzamerhand word ik er helemaal gestoord van :mad:

Ik hoop dat iemand mij hier nog mee wil helpen.
 
Ik kom er net achter dat als ik bij "uitvoeren" het ip-adres van de mediaspeler invul de harddisk wel in het netwerk komt te staan :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan